Femme Fatale

2,4

Handling: En tio miljoner dollars diamant kopia, en stulen identitet, ett nytt liv som hustru till en rik amerikansk diplomat. Laure Ash har satt mycket på spel och vunnit stort. Men en dag lyckas en paparazzi fånga hennes ansikte på bild i Paris. Plötsligt så vet Laures fiender från det förflutna vem hon är och var hon befinner sig. Och de vill alla ha sin del av bytet från diamantkuppen. Eller hennes liv. Helst båda.

År: 2002
Jean Chatel
Stéphane Petit
Olivier Follet

DuskBringer

Härlig musik och vackert foto samt en oväntad och förbannat smart konfliktupplösning gör den här filmen väl värd sin trea. Jag är speciellt förtjust i det långa anslaget där filmens ledmotiv spelas i typ tio minuter i streck. Och sen givetvis slutet som är riktigt smart. Skådespelarna är filmens svaghet. Jag har aldrig varit någo större fan av Banderas, och även om han inte gör en usel rolltolkning så hade det funnit betydligt bättre alternativ att tillgå. Rebecca Romijn gör inte heller någon lysande insats. Hennes tappra försök att bryta på franska är direkt skrattretande.

Dan banan

Smått underlig oh utsickande film. Skådespeleriet är bra på några håll men det finns inte mycket jag har att beröma filmen för. Hade själv lite svårt att hänga med i handlingen ,förmodligen för att jag ansåg femme fatale ganska så lång. Det blir inget vidare när man kombinerat denna sortens musik med filmens scener och foto. Jag är inte alltför nöjd. Hade kanske varit bättre om man skippat den här musiken och dragit upp tempot ett snäpp.

Rune

En gansnska dålig film. Som för det mesta går ut på att visa nakna tejer. Det som räddar filmen är dom oväntade vändningarna.

Vore inte Banderas karaktären och vändningarna okej hade filmen troligtvis varit ett skämt.

veneer

En delvis lite långtråkig film men slutet var riktigt bra. Det gör att man vill se den igen och Rebecca Romijn var bra som den kvinnliga huvudrollen

DuskBringer

Dan banan