High Fidelity

Musik:

Musik:

Handling: Detta är filmen om Rob, en musikfanatisk man i 30-årsåldern vars förhållande med flickvännen Laura gått kraschat av olika anledningar. Robs mesta tid går åt till att driva skivaffären Championship Vinyl där han gnabbas med sina två anställda och hittar på topp 5-listor om allt möjligt. Mitt i krisen med Laura gör Rob en topp 5-lista över sina värsta dumpningar och får för sig att han ska leta upp sina gamla flickvänner för att komma underfund om vad som egentligen gick snett i kärlekslivet...

År: 2000
Joelle Carter
Natasha Gregson Wagner
Shannon Stillo

Keyser Soze

Först vill jag bara säga, gillar du filmen måste du läsa boken av Nick Hornby. Allt som är bra med filmen är bättre i boken. Karaktärerna spelas bra av skådespelare som inte var megakändisar då (John Cusack undantagen, Jack Black fick ju sitt riktigt stora genombrott med denna film).

Här får man följa ett par killar som helt snöat in sig i musikens värld och därför har klara problem att anpassa sig till den vanliga världen. Filmens höjdpunkter är diskussionerna om olika 5-i-topp listor och det faktum att allt hela tiden kopplas till musik (känslor, händelser, förhållanden...). Frågan om man lyssnar på deppig musik för att man är deppig, eller om man är deppig för att man lyssnar på deppig musik är briljant...

kalles

Skön film, Tim Robbins och John Cusack gör sina bästa roller..

Zeta Jones är vackrast och Louiso & Black är roliga..

Uppskattar dock sällan berättarröster, men jag förstår att det hade varit svårt att bygga upp filmen utan den..

The_Dude

Riktigt bra feel-good rulle som får en på bra humör. Gillar den nördiga inställningen till musik och hur man sorterar sin skivsamling. (Jag är så tråkig att jag har den i alfabetiskordning.) Cusack är helt okej i huvudrollen men Jack Black är den som tar hem flest betyg från min sida.

Har inte läst boken, och kommer inte att göra det heller. Filmen är bra nog.

tycker boken och filmen e lika bra men nu minns ja inte boken hehe.men den roligaste scenen va mellan john cusak och tim robbins i skivaffären.vart dock lite småtråkigt ibland
svag fyra

manne747

Hade sjukt höga förväntningar på filmen eftersom boken antagligen är min favoritbok alla kategorier.

Jag har en känsla av att detta påminnar min bedömning.

Även om boken är mycket bättre, roligare & smartare är det här en av de absolut bästa filmer jag sett.

Precis som boken är den underbart träffsäker och riktigt rolig. Alla som är, nån gång har varit eller planerar att nån gång ha ett förhållande bör se den här filmen.

John Cusack var skön och själva filmen var ganska underhållande. Jack Black var mycket bra som Barry.

kalles

Skön film, Tim Robbins och John Cusack gör sina bästa roller..

Zeta Jones är vackrast och Louiso & Black är roliga..

tennisemme

En film för alla som är intresserade av musik. Och som gillar John Cusack, som en annan : )

Nemo

Det här är ju mästerligt. Just den filmen jag väntat ett rejält tag på att se. Jack Black mycket roligare här än i School Of Rock.

struwe

Jag har läst alla Nick Hornbys böcker och sett alla filmerna så jag borde gilla den här filmen.men jag vet inte riktigt,det är nåt som gör att det bara får bli godkänt.