May

Handling: Unga May är inte riktigt som andra tjejer. Mycket av det beror på hennes svåra uppväxt, som gjort att hon aldrig fått veta den verkliga innebörden av vänskap och kärlek. Hon arbetar på en veterinärklinik och bor tillsammans med sin enda "riktiga" vän - en docka som hon fick av sin mor som liten.

Arbetskamraten Polly börjar utan större framgång att flirta med May, men hon har nu fått upp ögonen för den mystiske Adam som dyker upp utanför hennes arbete. Adam arbetar med skräckfilm och gillar riktigt sjuka saker, men han upptäcker snart att May till och med är för sjuk för honom. Men när May väl bestämt sig för att skaffa sig en vän så tänker hon göra det till varje pris.

År: 2002
Will Estes
Roxanne Day
Samantha Adams
Brittney Lee Harvey

jag tyckte första gången att den va sjuk och äklig dem pratar jag om den sista halvtimmen..första halvtimmen va helt ok..det e som två olika filmer
men det va ok..mens slutet va absolut det sjukaste jag har sett peace and love //freddy von metal

Horror Forever

När det gäller den här filmen så tror jag att det är så att man antingen totalhatar den eller bara älskar den skitmycket... I mitt fall så älskar jag den! (:
Det är absolut den sjukaste film jag någonsin sett! Det är nog därför jag tycker om den så mycket som jag gör... För eftersom den är så sjuk så lär man ju aldrig någonsin glömma bort den!
Angela Bettis gör ju en grymt bra insatts som May. Förvånansvärt bra faktiskt!

Filmen är ju dock inte helt felfri så den får en (stark) 4: a!

Ovanligt välagerat litet mästerverk med mycket morbid underton. Regissören låter filmen flyta på i ett lugnt tempo vilket gör att känslan och insikten om vad May är kapabel till inte kommer som en chock. Bettis som senare dök upp i ruttna "Toolbox Murders" gör här en fantastisk rolltolkning. Vid fel val av skådespelerska kunde detta ha fallerat totalt. Sisto och Faris är också fruktansvärt bra. Filmen känns verklighetstrogen och är en av få filmer där man accepterar det bisarra och grymma och där det bara känns helt rätt. En film för de som älskade "American Psycho". Solklar fyra!

Tia

Jag är helt såld på denna typen av filmer. Lite märkliga, svåra att greppa och utan ett egentligt klimax - utan helt byggda på det totalt sjuka som genomsyrar handlingen från början till slut.
Jag ger den en fyra för detta.

Rekommenderas till människor som gillar filmer med ovanstående beskrivning.

JoJo_Baywatchfreak

Den sämsta film jag sett. Flickan va helt sjuuk o jag kallar de nt för rysare...:(sorry May

magnus_65

Den totalt sjukaste film jag sett!

Vrolok

Obehaglig...