Boyz n the Hood

3,7

Handling: När den smarte ghettokillen Tre börjar visa tecken på problem skickar hans yrkesarbetande kämpe till mamma honom för att bo hos sin militante pappa. Där träffar Tre Ricky, en blivande fotbollsstjärna, och hans halvbror Doughboy. De tre blir goda vänner trots att de har ganska så olika livsmål. Tre siktar på att läsa vidare, Ricky spelar fotboll på hög nivå och Doughboy är gangster och narkotikalangare.

År: 1991
Kenneth A. Brown
Nicole Brown
Ceal

miox

järtte bra roll av cuba godding och av ice cube

en jätte bra gäng film tyckte jag när jag såg denna film på en sunkig hyr vhs för säkert 5-7 år sen och idag tycker jag än det dock inte den bästa men en av dem starkare som har kommit på 90 talet..cuba gooding jr en av dem få rollerna som han spelar bra här(Y) och laurence fishburne spelar som vanligt bra går nästan på automat men den som får mest applåder av mej e faktiskt ice cube..
det känns att han spelar sej själv här men det gör han inte..dock gör han bara skit komedier och skit musik men då på 88-90talet va han bra men som sagt en riktigt bra gäng film detta

uncle_funk

Detta är verkligen ett mästerverk.
Singleton kanske har gjort floppar som "2 fast 2 furious".
Det är inte många som gör ett mästerverk för första gången i registolen, men Singelton lyckades.
Filmen hade i princip allt (förutom apor med stora vapen) och det var en mycket gripande historia.
Väldigt realistisk och en film som verkligen borde vara älskvärd. Ice Cube gör sin roll som Darin underbar och tuff.

Jag blev mycket engagerad av denna underhållande och välgjorda rulle.
Skådespelarna gjorde väldigt bra ifrån sig.
Filmen hade en bra mix av spänning och drama.

stankovic

En av dom bästa Ghettofilmerna som gjorts,bra skådisar och bra story.

fantaisha

Måste hålla med tidigare inlägg, detta är en härlig, bra ghetto-film.. Fastän den är 14 år gammal så går den ändå att se och man blir underhållen. Den har ett djupt budskap som berör mycket.. En svag 4:a får den!

Kaktus

Riktigt bra ghetto film.. peace