Snövit

2,4

Handling: Ny version av bröderna Grimms klassiska saga om Snövit. När skogshuggaren Johns fru dör i barnsäng ger han sig ut på en lång resa med sin nyfödda dotter, Snövit.

År: 2001
Regissör: Caroline Thompson
Originaltitel: Snow White
Alternativ titel:Snow White: The Fairest of Them All (USA)
Ursprungsland: Kanada, USA, Tyskland
Warwick Davis
Michael J. Anderson
Clancy Brown

torulf

Köpte den här som Blu-Ray. He he, ljud och bild sämre än gammal VHS. Den såg ut att vara en TV-produktion modell lågbudget. Nä, den här icke läppsynkade katastrofen skulle jag låtit ligga kvar i realådan.

Sweet_Jenny

Mycket bra film. Underhållande. Lite smått kul. Rekommenderar till den som gillar sagor. Det jag tyckte var dåligt var dvärgarna - dem var döpta efter dagarna Måndag, tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag och Söndag. Dem var dock i regnbågens färger också. Det var en lite bättre iallafall... Snövit ska ju innehålla kloker, glader, blyger osv... Eller hur är den riktiga sagan? Måste läsa. Lite dåligt skådespel... dem borde ha utformat den lite bättre...
Efter "spegel spegel på väggen där säg mig som vackrast i landet är" (dåligt = personen stack ut huvudet och endel av kroppen från spegeln) Hade varit bättre med att man fick se ett ansikte i spegeln (som vanligt) Tyckte det var lite överdrivet med att huvudet stack ut ifrån spegeln.

Kristin Kreak från Smallville (som spelar Lana) var där, det var nästan den ända anledningen till att jag ville se filmen och att jag ville se den för att den just är sagan om Snövit.

Vissa effekter var bra och endel dåliga.

Pesole

Det finns bättre filmer, jag gillar den inte.

skönheten

Det e en av de bästa!

mice_lord

Det enda som var bra i den här filmen var Miranda Richardson, hon är bara för bra!!

Cammie

Ny och bra version av Snövit. Snövit spelas av Kristin Kreuk, som nog mest är känd som Lana i "Smallville". Dvärgarna och drottningen, spelad av Miranda Richardson, är bäst.

Shadowfax

Dom har ändrat en hel del ja, som jag tycker är mycket dåligt gjort, fast i vissa fall så var det kanske nödvändigt. Skådespelet är skrattretande. Men det ska väl vara nån form av barnfilm, så vad kan man förvänta sig?