Före detta fruars klubb

Handling: Cynthia överges av sin man och i sorg och vredesmod tar hon livet av sig. Innan hon går till handling sänder hon en sista hälsning till sina tre bästa väninnor, som återförenas på begravningen. Alla tre har övergivits av sina män, och nu är det dags att ge igen.

År: 1996
Bronson Pinchot
Jennifer Dundas
Eileen Heckart

Mattias15

Ingen direkt rolig film eftersom den genomsyras av en sorts av tanthumor som inte tilltalar mig. Man bör ellerfall vara tjej för att förstå komiken i en del. Tycker det mesta i filmen är lite töntigt och pinsamt, men det fanns en del scener att skratta åt. fann scenerna med sarah jessica parker vara dem bästa, tycker hon också var roligast i filmen som en snygg och korkad brud. Goldie hawn kunde också vara rätt rolig eftersom hon spelar en skådespelare som håller på att bli lite pasee, och eftersom verkligeheten är så att hon är ute ur bilden blir det lite roligare. Själva handlingen känns lite konstig, att hämnas på sin x man är okej men att starta värsta organisationen för att hjälpa kvinnor känns väldigt overkligt. det är endast i filmer människor orkar göra sånt. budskapet känns väldigt lamt, handlar främst om Feminism och att kvinnor kan. De andra skådespelarna känns inte som några komiker därför blir inte filmen så rolig. En Stark två eftersom allt görs som det ska, men någon humor bjuds det knappast på, undantag Sarah jessica parker.

en riktig femenist film. Gillar den

Bra skådisar och ett roligt avslutande men vägen ditt var inte den mest underhållande. Seg men det går väl vägen med en halvgalen Hawn i spetsen.

En av de få filmer som jag faktiskt inte orkade se klart. Den var så otroligt flamsig och enervernade. Intrigen var ointressant och jag sympatiserade inte med någon av karaktärerna i filmen.

crazybaby

Roligt och välarbetat manus. Fantasifullt!

chokladberoende87

En mycket bra och rolig film :)

Lite väl långsökt för att passa mig, full av dubbla budskap och tveksam humor. Goldie Hawn är bra i denna, men sin bästa roll gjorde hon i Tjejen som föll överbord - kanske då hennes stämpel som dum blondin var allra mest intakt.

Mattias15

KatrinaL

Jätterolig! Diane Keaton är den bästa i filmen. Idén är rolig. Tre fruar som hämnas på sinna män pågrund av att dom dumpar dom för yngre tjejer. Bra film! Jättebra film!