Thir13en Ghosts

Handling: Arthur och hans två barn, Kathy och Bobby, har förlorat allt utom varandra. Arthurs fru, barnens mamma, omkom när deras hus brann ned. De är hemlösa till den dagen Arthur ärver ett hus av sin mystiske farbror. Huset är högmordernt och de tror knappt det är sant att de fått ett så fint hem. Men huset ruvar på en mörk hemlighet.

År: 2001

Aubrey Culp
Charles Andre
Mikhael Speidel

Spike

Det var i och för sig rätt länge sen jag såg den här filmen, och jag är säker på att jag var skrämd av den då. Men nu skulle jag nog tycka att det bara är ännu en helt värdelös skräckfilm.

en mycket bra och skrämmande film med bra effekter, karaktärer och en bra handling

En riktigt läskig film men handlingen håller tyvärr inte ihop. Snygga effekter och flera "hoppa upp ur soffan ögonblick".

nicce___

rätt snyggt gjort ibland, men dålig handling

zebrall

Bra för att vara spökfilm.

Dan banan

Inget vidare speciellt.
Visselrigen finns det bra effekter att hämta men det räcker inte långt.

Svalt manus som bara känns kortat och taget.

Regissören bakom den mer lyckade Ghost Ship (Steve Beck) fortsätter att inte skrämma men övertyga. Effekter är hans grej, story respektive skådespel samt vinklar och diverse verkar inte existera för honom. Filmen är intligensfattig och tar sig tyvärr på allt för stort allvar. Knapt tidsfördriv som klarar sig med en mycket svag tvåa.

13 spöken (1960)