Arizona Junior

Handling: Butiksrånaren H.I. McDunnough lovar att leva på rätt sida av lagen när han friar till poliskårens fotograf Edwina. Allt är frid och fröjd i äktenskapet tills de upptäcker att hon inte kan bli gravid och att de inte får adoptera. Det dröjer inte länge förrän de inser att den enda lösningen är att kidnappa en av möbelfabrikanten Nathan Arizonas berömda femlingar...

År: 1987
Charles 'Lew' Smith
Warren Keith
Henry Kendrick
M. Emmet Walsh

En film som jag växt upp med då jag sett den många, många gånger. Berättelsen är i grund och botten riktigt fin och Carter Burwells fantastiska musik bidrar till att den höjer sig till en annan dimension. Scenen då Cage drömmer på slutet innehar ett så vackert musikstycke att tårarna inte är långt ifrån.

För mig satte den här filmen bröderna Coen på kartan och sedan dess har de skapat många otroliga filmer, även om jag fortfarande anser att den här är deras bästa.

Var rätt så underhållande, men det hände egentligen inte så mycket. Lite småkul ibland, men jag hade förväntat mig mer.

Arizona Junior är enligt mig bröderna Coens sämsta film. En väldigt korkad och trist historia målas upp, och jag känner inte särskilt mycket empati för huvudkaraktärera. Särsklit roligt blev det nästan aldrig heller. Jag tror jag fnissade lite 2-3 gånger. Svag tvåa!

Inte en av brödernas bättre filmer. Cage karaktär är alldeles för lik Ross i vänner, eller iallafall så utför Cage rollen i samma stil och det är ett oerhört störande moment. Annars är den små rolig och halvt underhållande, men levererar absolut inte mer. Sedan kan man ju inte förneka att man blev halvt besviken eftersom det var gjort av Coen och inte övertygade helt och hållet, stark tvåa.

carpeominous

Det här är en av mina favoritfilmer av Coenbröderna. Den har deras utmärkande typiska stuk, och jag gillar att de nästan alltid får med komiska inslag, vilket gör att det aldrig blir riktigt seriöst. Stark fyra.

Sweet_Jenny

Rätt ganska bra film. Men ingen höjdare direkt. Övrdriven film som inte ska ses flera gånger. Tyvärr.

En riktigt bra film. Cage är lysande i rollen. Har några riktigt snygga scener.

movie

Lite småkul ibland men aldelles för överdriven och "tillgjord"