Ride with the Devil

Handling: Jake Rodel och Jack Bull Chiles är vänner som bor i Missouri, då det amerikanska inbördeskriget bryter ut. Jack Bulls far dödas av yankees, och de unga männen kastar sig in i kriget som lojala sydstatare för att hämnas Jacks förlust. Från början oförstörda och med höga ideal förvandlas de till professionella pistolmän i den besinningslösa kampen. När vintern lägger sig över landet måste de slå läger och hålla sig undan krigets fasor. Isolerade i bergen inleder de nu en lång väntan på våren.

År: 1999
John Judd
Don Shanks
Jay Thorson

martina j

Jag tycker den är bra på grund ut av att Brandis är med och att han spelar så bra i rolen och att han är snygg.

Elysium

En underhållande och spännande film. Fint filmad och bra skådespelare. Ändå är den till och från lite seg och det gör att den får en svag fyra.

manne747

Faktiskt. Spindelmannen klarar det mesta.

Mcwille

en av mina favoriter! den är jätte bra, bra skådespel av Tobey McGuire och min favorit skådespelare Skeet Ulrich (scream, operation take down, as good as it gets). fina scener, bra filmat och bra handling! skit bra skådisar i hela filmen. klart sevärd, speciellt om man gillar western. bra!!