Schakalen

Handling: Schakalen har i uppdrag att likvidera en amerikansk regeringsman. Declan Mulqueen, en fängslad IRA-terrorist, är den ende som kan stoppa honom.

År: 1997
Stephen Spinella
Sophie Okonedo
David Hayman

MovieLoover

gick lite trögt i början men i slutet kom man in i fimen mer! Tycker den var ganska bra!

kaj08

Det här är bland den sämsta nyinspelning på en film som gjort. Vem kom på den sjuka idéen att ta med Richard Gere, det blir snudd på en parodi på ursprungsfilmen, usch så misslyckat. Bruce Willis är helt ok, men i övrigt är det här en väldigt misslyckad film, tyvärr. Se orginalet istället.

Blek kopia av originalet. Otroligt förutsägbar och väldigt klichéartat som vanligt när det gäller en sån stor Hollywoodproduktion. Det är välgjort men bjuder inte på några överraskningar. Skön scen när Willis skjuter av armen på snubben. 2,5 i betyg.

denna film ligger på plats 201 av 250 på listan

första gången jag såg the jackal så skrev jag :klyschigt värre
början och slutet va så klyschigt men i mellan va väl okej...bruce va lite svag i denna film

det mesta står jag får fortfarande fast den va 2 gånger bättre och det e bruce willis sämre filmer men den bra att titta på en regning kväll

Det här är remaken av Schakalen från 1973 och den kunde lika gärna kvittat. Bruce Willis fånar runt som en lönnmördare, men blir mest komisk då han är långt ifrån Jean Reno-klass om man säger så. Ännu fånigare blir det när de stackars poliserna på något krystat vis måste ta hjälp av en irländsk terrorist i form av Richard Gere för att sätta dit honom. Larvig och barnslig katt-och-råtta-lek med två vuxna barn som tror att de är tuffa. Ungefär så känns det. Har dock några underhållande episoder så därför blir det ändå godkänt. Sägs att Willis och Gere blev så osams under inspelningen att de sedan svor att inte göra några fler filmer med varandra. Om det är sanning eller myt låter jag vara osagt.

criller

Denna filmen är grymt bra...

Gillar Brusan som bad

En bra och spännande thriller. Bruce Willis och Richard Gere är bra i sina roller.

Angelus

En ganska så underhållande film, men med ett förutsigbart och dålig slut, spännande men förutsigbart story, bra skådespeleri, Bruce Willis osm den kallblodige yrkesmördaren och Richard Gere som den fängslade IRA-terroristen e grymma,

Arcadia

willis är grym som Schakalen men den är inte så bra.

Willis är läbbig som den minst sagt kallblodiga mördaren som konfronteras med Richerd Geres Ira-agent.

Schakalen (1973)