Big Fish

3,9

Handling: Denna hjärtvärmande historia handlar om en sons försök att lära känna sin döende far. Vi får följa med i faderns historier om sina resor till fantastiska platser där han råkar ut för de mest osannolika händelser. Med sin berättarkonst har fadern lyckats charma nästan alla han möter men nu står han inför sin son som måste lära sig skilja på sanning och fiktion för att kunna förstå och lära känna mannen bakom historierna.

År: 2003

Deep Roy
Trevor Gagnon

Copyright Columbia Pictures Corporation

filmernas härskare

Tim Burton gör fantastisk film som bara han kan. Filmen är nu inte lika mörk som i föregående filmer, men han fångar ens hjärta i en simpel och vacker saga. Det är kanske lite för Hollywood-aktigt än Tim Burton-aktigt, men funkar alldeles utmärkt.
Man blir helt enkelt glad och framkallar leenden hela filmen igenom, tills slutet då man blandar glädje med massor av mina tårar. I alla fall för min del, då detta känns mänskligt och vackert in i sista detalj...

DuskBringer

Det här är en mycket charmig film av Tim Burton. Filmen är indelad i två världar. Dels får vi gå in i de fantastiska berättelser som Ed berättar, med underbara miljöer och historier. Dels får vi se den gråare verkligheten. Filmen är underbart filmad med en historia som både är bisarr och humoristisk. Betyget landar på en stark trea.

Undehållande film som till viss del liknar "Forrest Gump". Vissa stunder var mer intressanta än andra, men mer än så tycker jag inte att den här filmen var.

Rolig film som måste ses. Har aldrig sett något liknande faktiskt.

heroin

Vacker film, fina miljöer, dock alldeles för tråkig.

crack_of_dawn

Mkt vackert gjord film som trollbinder på ett udda sätt. Dock inget man ser om mer än en gång...

klinger

Skum film , bra skådespelar insatser

åh, vilken underbar film! Älskar, älskar, älskar!!

lindajjj

Jag läste i någon recension att den här filmen är mer imponerande än gripande och jag håller nog med om det. Men den får en fyra i alla fall, kanske tack vare Evan McGregor, som jag är ganska förtjust i.