Farlig förbindelse

Handling: Dan Gallagher (Michael Douglas), en New York-advokat, har ett hemligt möte med den förföriska Alex Forrest (Glenn Close) medan hans hustru (Anne Archer) är bortrest. Dan slår senare ifrån sig kärleksaffären som ett misstag och anser att det hela är över. Men Axel tänker inte låta sig avvisas - inte idag, inte imorgon, inte någonsin... om det så innebär att hon slår hela Dans familj i spillror för att behålla honom.

År: 1987
J.J. Johnston
Michael Arkin
Sam Coppola

Copyright Paramount Pictures

helt okej film, bra handling

Farlig förbindelse är väl en ny defination av spännande. Väl spelad film som berättas effektfullt och intrigen är intressant. Obehaglig film med som både roar ytligt och på djupare plan. Värd sin fyra.

Inte lika bra som jag hade väntat mig, men ändå en spännande och välspelad rulle. Glenn Close utmärker sig mest som kvinnan som blir besatt av Michael Douglas.

olivera91

Här hade de hittat rätt skådespelare. Glenn Close är ju djävulen själv. Satt och darrade ett par gånger under den här filmen. Slutet var ett av de larvigaste i filmhistorien men bra skådespelare och övrigt bra handling väger upp. 3,4.

Maxthieriot

en bra film men man blir stressad av händelserna... <---inte bra:D

Filmfreak__

jag och min kompis skulle kolla på denna vid typ ett på natten och min pappa sa innan att ni kommer att dö efteråt och inte kunna somna, haha sa vi, men fy fan va rädda vi var efter vi hade sett den! den är skitbra gjort så den utvecklas verkligen till en läskig film. och det som är mest läskigt det är att i början undrar man hur i hela världen den ska kunna bli läskig men den tar verkligen en bra vändning! klar 4 nästan 5

c00per_91

En av de bästa thrillers jag sett.. Glenn Close är mkt bra i sin genombrottsroll.. spännande in i sista sekunden.. Skulle från början ha ett helt annat slut men det fick ändras pga dåligt fottagande av publiken vid förhands visningen.. Köp särskild samlar utgåva på ginza.se så får man båda sluten så kan du själv bestämma vilket du föredrar..