Glitter

Musikal:

Musikal:

Handling: Den unga sångerskan Billie överges som barn av sin mor och växer upp under dåliga förhållanden i förorten, men får sitt stora genombrott i livet då en DJ hör hennes demokassett. Så småningom inleder de ett förhållande. Detta romantiska drama utspelas i New York under det tidiga 80-talet. Historien är på många vis lik Mariah Careys egen karriär, men är ingen självbiografisk film.

År: 2001
Padma Lakshmi
Don Ackerman
Ed Sahely
Carmen Wong

Jg älskade den här filmen när jag var yngre!!

LuckyTwice

Handlingen suger men fan vilken skön röst. Mariah är presic som Olsen syrrorna, sockersöt att titta på men en fördjävlig skådespelerska, musik och film går tyvärr inte ihop där...Men låtarna är störtsköna =)

Yasmin

Filmen suger, mariah suger som skådespelerska, men hon knäcker som sångerska och låtarna i filmen är bra ;)

tonyhelen

Jag tycker att den här filmen är superbra! Musiken är jättebra, agerandet av Mariah är bara en 4 men det spelar ingen roll! Den är lite rolig, men sorglig också! Se den!

Bättre än väntat. Får en 4:a

Jg älskade den här filmen när jag var yngre!!

filmen har inga förutsättningar för att lyckas men jag tycker ändå att den försöker! tyvärr räcker det inte ända upp till Godkänt men den kunde ha gjorts betydligt sämre.

Yasmin

LuckyTwice

amanda7

varför försöker mariah carey vara skådespelare? vet inte. men detta var absolut inte kul eller bra någonstans. larvig story som inte kändes trovärdig alls. musiken är väl ok, men resten är skit.