Spirit - Hästen från vildmarken

3,6

Handling: Den handlar om en mustanghingst som en blir tillfångatagen och förd till ett militärregemente där den den blir plågad under alla dess former, för att sedan rymma tillsammans med den lille indianpojken Little Creek. Då får han komma till en indianby där han får det lite lugnare och faller för stoet Rain... En vacker dag anfaller militärerna och intar landet och Sprrit får kämpa för att återvinna friheten.

År: 2002

Meredith Wells
Zahn McClarnon
Michael Horse

deepbluesea

Älskar den här filmen. Det är vacker musik
med. Sångtexterna är bra både på
engelska som på svenska.

zebrall

En till tecknad film med fina djur :)
Fin film också.

Zzznake

Filmen handlar om en vildhäst, hingst, och hans flock. Han fångas av människor och får uppleva många saker han aldrig sett förut. Tillsammas med Little Creek (osäker på stavningen) som också är tillfångatagen så försöker de rymma.

kodex

Ryser bokstavligt taget igenom hela filmen. Så bra är den.

En av mina favorit filmer i tecknad/animerad form. Tycker den rör och det är en fantastisk story om den vackra mustangen från vilmarken

precis som omslaget säger är detta verkligen en film för hästälskare :) rekomenderas!

En av de bästa tecknade filmerna jag har sett. Det var bra musik, bra handling och mycket fin.

Evenstar_92

Väldigt fin och rörande tecknad film.
Var ett tag sen jag såg den nu, men vad jag minns så var den helt okej.

estacose

Tyckte verkligen jättemycket om den här filmen när jag såg den ! Dels för att det är hästar, en typisk tjej sak ;), men också för att den verkligen var jättebra och rätt sorglig emellanåt. Förstod inte riktigt slutet, borde nog se den igen. :S Bra musik, verkligt gripande !

Venschla

Den va väl lite väl smörig + att musiken påminde mig om pocémon. Det va kul att Martin Stenmark va Spirit haha.. lol!

Filmen är animerad