Jawbreaker

2,5

Handling: På skoj kidnappar skolans tre coolaste tjejer - Julie, Foxy och Courtney - deras väninna på hennes födelsedag. För att väninnan inte ska skrika, stoppa tjejerna en gigantisk karamell i munnen på henne och tejpar till. Men väninnan sätter karamellen i halsen - och dör. Tjejerna bestämmer sig för att få väninnans död att likna Laura Palmers i "Twin Peaks".

Det skulle de aldrig ha gjort...

År: 1999
Carol Kane
Pam Grier
Alexandra Adi

Evenstar_92

Om det på en filmkväll ska ses tjejfilmer så väljer jag hellre den här en "Mean Girls" eller "John Tucker must die".
Den här har ju en viss charm, och är så orealistisk så att det blir kul.
Rose känns väldigt klockren i den här annorluna high school filmen, och jag måste säga att jag gillar den.

Det borde vara brottsligt att göra sådan här skit!

Essie

kan se denhär filmen , om o om igen ! skit bra handling o allt . älskar den !

Aleäc

Jättebra highschoolfilm, härlig sarkastiskt humor och Rose passar jättebra som Courtney.
Men slutet kunde ha varit bättre

Cruel_Intentions

Gillar absoult denna amerikanska highschool film! och för er som inte viste det så är jawbreaker en jätte stor karamel som knappt får plats i munnen som är jätte vanligt i usa...vilket tjejen i början av filmen kvävs av.. ( om du har sett serien Ed,Edd och Eddy så har du hört talas om jätte karameller det amerikanska namnet för det de jämt suger på är jawbreaker:p) men iaf filmen är ganska bra, men ibland alldeles för förutsägbar...

Ana-Ana

Den är inte som en annan vanlig high school film, utan det är ju ett mord ibörjan.
Jag tycker den är riktigt rolig, och Rose McGowan gör bra ifrån sig, också rebecca Gayheart.
Värd att se, eftersom den är lite annolunda mot andra filmer, men ändå det roliga high school dragen sig.

Radiohead

Inte speciellt bra, men slutet var helt okej.. Fast det var lite roligt att få se Marilyn Manson utan smink. Även om han bara var med ett par sekunder..