Murder by Numbers - Iskallt Mord

Handling: När liket efter en drunknad kvinna hittas i ett dike i skogen kallas detektiv Cassie Mayweather och hennes nye partner till platsen. Men det är något som inte riktigt stämmer.

År: 2002
Krista Carpenter
Neal Matarazzo
Adilah Barnes

kaj08

Konceptet är rätt bra, där en kvinlig polis försöker lösa en rätt klurig mordgåta. Tyvärr förstörs filmen av att huvudpersonen spelas av Sandra Bullock. Där försvinner all trovärdighet. Dessutom är det ett par till plastdockor till skådespelare med i filmen vilket förstör alla förutsättningar för en lyckad film. Med ett par andra skådespelare, hade det kunnat bli en klar 3-a, men nu blir det mest tramsigt.

Den här filmen är fruktansvärt bra! En djup kriminalhistoria och ett invecklat mord. Relationen mellan Richard och Justin är hårresande bra, Sandra Bullock spelar sin bästa roll hittills. Det enda som är negativt är att vissa detaljer i historien verkar saknas.

Misslyckad film inom ett område som jag försöker undvika.

Bilbo_one

Jäklar Sandra, du kan ju skådespela. Hade du gjort fler sådana här rullar hade du haft ett högre snitt vill jag lova. Klar 5:a

En riktigt spännande film alltså!

kaj08

je3ssica

Jag brukar vanligtvis nästan hata kriminalfilmer men den här var riktigt bra faktist. Rekomenderar den starkt till alla även dom som inte brukar gilla dessa typer av filmer.

Hiddenman

Tycker att alla skådespelare spelar väldigt bra. Musiken och handlingen är det inget fel på. En svag fyra.

En nyinspelning av Alfred Hitchcocks film Repet.
Iskallt Mord är en småspännande och lite intressant rulle. De som spelade Justin och Richard var helt okej.