Föräldrafritt

Handling: Den 17-årige highschoolstudenten Joel Goodson blir lämnad ensam hemma. Hans vanligtvis så skötsamma liv förändras drastiskt när han träffar den sexiga Lana. Tillsammans förvandlar de Joels föräldrars hus till en temporär bordell.

År: 1983
Sarah Partridge
Nathan Davis

Copyright Warner Bros.

aud

Vilken story egentligen. Vem kom på den?

Cruises första succé kom liksom lite i skymundan efter Top Gun och Cocktail. Märks att den har några år på nacken men jag tycker den är kul.

AntonT

Jag gillar Tom cruise, och han gör absolut inte bort sig i Risky Business, men det håller inte ändå. Den är bättre än de dussinkomedier som görs idag i samma genre då den har någorlunda bra skådespelare och små infall av seriositet i sig, men Cruise har definitivt gjort bättre filmer efter denna. Godkänt, inte mer, inte mindre.

Rymdis

Intressant försök att göra en film som är tokrolig, men ändå ställer frågor om vuxenblivande och ansvarstagande. Tyvärr håller det inte riktigt och till största delen blir det varken särskilt roligt eller djupt. Men om du är besatt av åttiotalet ska du se den!

bra men jag hadde väntat mig en roligare film ,för det står att det är årets underhållande 1983.crouse är väldigt bra!!

Detta är en kul, charmig och skruvad film med sköna karaktärer och en UNG Tom Cruise i huvudrollen. Jag har alltid haft lite svårt för honom, men här är han nästan söt. Den som verkligen imponerar här är begåvade och otroligt vackra Rebecca De Mornay i en underbar roll. Tyvärr blir filmen på tok för bisarr för mig, och intresset sviktar rejält mot slutet. Helt acceptabel ungdomsfilm, men inget mer än det. Dock kan man välja att se filmen som en instruktionsvideo i vad man INTE ska göra medan föräldrarna är borta, och då fyller den helt plötsligt sitt syfte.
1. Kör inte ner pappas bil i sjön.
2. Om du väntar viktigt besök, låt inte hela huset förvandlas till en bordell. Det kommer nämligen att allvarligt skada dina chanser att komma in på Princeton.
3. Bjud inte in prostituerade.
4. Om du har bjudit in sagda prostituerade och låtit henne stanna över natten, lämna henne inte ensam.
5. Om du bjöd in en prostituerad, lät henne stanna över natten och inte höll uppsikt över henne medan hon snodde dina föräldrars värdesaker är du bortom all räddning. Ge upp och invänta domedagen.
"Honey? Get off the babysitter."

En av Tompans första filmer är en halvdan bagatell. Den har några roliga scener, men mera av värde förutom en charmig Cruise har den inte.

anddav507

Tom Cruise är, har alltid varit, och kommer alltid förbli min gigantiska idol!
Hans genombrottsfilm, anser jag är en av hans bästa!