Enemy of the Earth

Handling: Året är 2079. Jorden har befunnit sig i våldsamt och skoningslöst krig mot onda rymdvarelser i mer än 10 år. Segern närmar sig och det finns hopp om jordens överlevnad när vetenskapsmannen Spencer Olham uppfinner ett totaldestruktivt vapen mot de främmande makterna. Men allt är inte som det verkar, plötsligt anklagas Olham för att vara spion åt rymdvarelserna och en iskall människojakt startar.

År: 2001
Regissör: Gary Fleder
Originaltitel: Impostor
Längd: 01:35, 01:42 (R-rated version)
Gary Sinise
Judy Jean Berns
Veena Bidasha
Ellen Bradley
Shane Brolly

Det här är en taffligt genomförd science fiction-historia som lyckas pricka in de flesta av klyschorna. Gary Sinise spelar jagad vetenskapsman, men det blir vare sig originellt eller särskilt snyggt. Det finns annars potential i historien som bygger på en novell av sci-fi-författaren Philip K. Dick som bland annat är känd för att ha skrivit Minority Report. Platta karaktärer och brist på nytänkande gör att det blir underkänt.

Filmen är okej med bra skådespelare..

En helt oki film som har ett riktigt bra slut.

Finntroll

Detta är en okej film med ett väldigt bra slut.

r_orsen

Över lag är detta en mycket bra film. Manuset är genomtänkt och slutet mästerligt. Gary Senise är utmärkt i huvudrollen men övriga roller är inget vidare. En svag 4:a.

Björn

Det här är i princip en dussin science fiction... Jag gillar dock slutet.

mice_lord

En hygglig film med ett jätte bra manus.
jag tycker bara att det är slutet som är någonting speciellt, men skådespelarna gör väldigt bra insatser.