Delikatessen

Handling: I ett svältdrabbat, post-apokalyptiskt Frankrike förser en slaktare sina kunder med mat ur sitt kannibalistiska förråd. Men när hans dotter förälskar sig i en cirkusartist, är det bara en grupp frihetskämpande vegetarianer som kan rädda hennes älskade från att hamna i köttkvarnen.

År: 1991

Rufus
Jacques Mathou
Howard Vernon
Chick Ortega

Lite väl enkelspårig handling och för mycket kärlek för min smak, men en väldigt välgjord film. Fotot är riktigt snyggt och skådespelarna med dess karaktärer är charmiga. Jag gillar även humorn och scenografin så filmen har mycket gott som bör tilltala många filmtittare där ute...

macthefinger

Inte för att den är utan vank, men den är helt avig och med den förskräckligaste hjältinna. Hennes vandring till underjorden är Orfeus vandring i feministisk tappning. Sedan har vi porträtten av alla de som bor i huset, och den eviga frågan var man ska göra av svärmor. Den är bäst i sin genre, men det är möjligt att den är den enda i sin genre också. Det kanske finns ännu någon genre som inte är upptäckt.

En fantastiskt vackert fotad film med härlig scenografi men historien, karaktärerna och humorn hade jag svårt för, det var rätt så rörigt och oförståeligt i min mening.

ToxicAvenger

Heuhmmahe, bisarr rulle! :D

Älskade den, framför allt musikinslagen och
den kreativt självmordsbenägna damen.

macthefinger

Venschla

Snacka om unik film!

Angua

Fransk film när den är som bäst. Karaktärerna i filmen är underbara och storyn är lagom bisarr.

bob__

Underbart annorlunda film! bra skådespel och snyggt foto och en helt vrickad handling. Se den!

Biopremiär: 1991-12-06