Crazy in Alabama

3,6

Handling: Det är sommaren 1965, och den 12-årige pojken Peejoe - Peter Joseph - lever ett lugnt och ointressant liv i den amerikanska sydstaten Alabama.

En dag blir Peejoe medveten om en rå och rasistisk värld, när han ser den lokale sheriffen mörda en svart pojke. Ungefär samtidigt beslutar hans tant Lucille sig för att överge sin sadistske äkta man, som misshandlar henne. Hon vill pröva lyckan i Hollywood. Med tar hon en hattask. Med sin mans huvud i...

År: 1999
Paul Ben-Victor
Brad Beyer
Fannie Flagg

F_uckFace

En av mina favorit filmer sköna alabama dialekten underbart

manne747

Aha, Antonio Banderas vill bli regissör. Nån som tror det lyckas?

Långt in i filmen är det här bland de sämsta filmer jag sett, men sen räddas den någorlunda av ett bra slut och filmens goda intentioner. Men jag kan inte rekomendera den till nån och ja kan inte förstå hur den fick en femma av någon annan här på filmpunkten.se

Och jag gillar ändå Melaine Griffith.

En av mina favoritfilmer alla kategorier. Att Antonio Banderas regidebut visade sig vara ett mästerverk tror jag ingen förväntade sig. Jag älskar denna filmen av hela mitt hjärta. Griffith och unge Black är fantastiska. Manuset kan säkert te sig ojämnt i mångas ögon, men det är också säkert det som gjorde att jag föll pladask för filmen. Detta är en film man inte får missa.