Mannen utan ansikte

Handling: Justins ansikte är vanställt och hans själ bär djupa sår. Efter en fruktansvärd olycka drog han sig undan samhället och bor nu ensam i ett ensligt hus vid havet. Av stadsborna kallas han ”Monstret” och ingen törs tala med honom. Tills den dag då unge Chuck vågar knacka på hans dörr.
Först vill inte Justin veta av Chuck, men snart börjar deras band växa sig allt starkare och hjälper dem att möta alla motgångar med styrka. Men deras vänskap är inte uppskattad. Elaka rykten börjar spridas och efter att någon grävt i Justins förflutna uppdagas en mörk hemlighet som kommer sätta deras vänskap på spel - och förändra deras liv för evig tid...

År: 1993
Viva
Justin Kanew
Sean Kellman

Frallan89

Den var lite sorgsen och fängslande. Såg inte början men sen börja jag slänga blickar mellan tvn och datorn & sen blev den intressant så jag kolla mer på tvn. Missa tyvärr slutet men jag tror att den sluta bra. Rekommenderar den.

Sevärd regidebut av Mel Gibson. Samspelet mellan honom och Nick Stahl känns genuint och äkta.

Antingen så hatar man, eller så älskar man den här filmen.

Venschla

Oväntat bra, men lite lång kanske.

Nr 118 på min Topp 250. En lite svagare 4:a som film i sig och inom dramagenren.

Tagline: A fatherless boy had almost given up all his dreams... until one man believed in him enough to make them come true.

Gibsons regidebut är bättre än väntat (väntade mig inte särskilt mkt). Filmen växer mer och mer mot slutet. Bra skådespel och en film, trots att vi har sett dem förut, som lämnar en skön känsla kvar efter sig i kroppen och sinnet (den är sedelärande och kanske en aning gullig, men det finns ett djup och allvar som ändå kommer fram i filmen på ett trovärdigt sätt). Plus för vackra miljöer.

producenten

Det är en film som man kan se när man inte har nått annat för sig. sevärd men inte mer

En intressant och ganska gripande film, där Mel Gibson är strålande i rollen som läraren Justin McLeod. Påminner lite om "Döda poeters sällskap". Stark trea!