Spring Lola

Handling: Lola har exakt 20 minuter på sig att hosta upp 100 000 mark, annars kommer hennes pojkvän Manni att mördas av en lokal mafioso.

År: 1998
Regissör: Tom Tykwer
Originaltitel: Lola rennt
Alternativ titel:Run, Lola, Run (Engelsk titel)
Ursprungsland: Tyskland
Klaus Müller
Utz Krause

Copyright Bavaria Film International

Biologen

Skön brud, skön musik, skönt budskap. Filmen är Roy Andersson, Sex Pistols, och ett rus på en gång. Härligt icke-hollywodsk, europeisk. Lola en läcker motpol till svenska tråkblondiner. Även fast filmen är på tvären ända in i eftertexterna fick den nån kommentar när den kom för att idén inte var oanvänd men den duger åt mig.

Mattias15

Cool ide med simpel handling. Tempot är högt och redan från början rycks man med i historien. Bara att se vackra Franka springa som en galning runt gatorna tillsammans med hög pumpande musik är brilliant. Sedan är det riktigt roligt att se hur man leker med tiden och hur olika människors öden förändras genom att små detaljer ändras. Denna film är speciell på många sätt, det är värt att belöna. Filmen får en svag fyra.

Macbeth

Se den. Se om den. Se den en gång till. Blir anfådd bara jag tänker på den :)

janne lindh

En mycket, mycket bra film. En solklar femma! Se den! Se om den!

den här filmen va bra och den va väldigt ovanligt tycker ja.dock så va den förutsebart i slutet
men en medel fyra får den

crack_of_dawn

Nja... för lite dialog för min smak. kunde ju sätta filmen på snabbspolning och ändå fatta hela filmen utan problem, då den repeterades 3 ggr.

Ändå riktigt coolt gjord. Lite orginell sådär...

Venschla

Hennes hår är RÖTT och as coolr!
Fast "samma sak" visas tre gånger så blir det inte långtråkigt. Finfin film!

Film med jäkligt mycket tempo och nerv. Som tittare hinner men knappt pusta ut. Jag gillar användandet av animerade sekvenser. Det är orginell och häftigt.

filmen har en härlig atmosfär och härliga färger och roliga inslag av olika filmstilar. ibland tycker jag det blir lite urdragna scener innan de byter vidare. men filmen i sin helhet är en stark trea.

Filmen är både i färg och svartvit