Döden klär henne

2,5

Handling: Två kvinnor vill inte åldras och absolut inte dö. När de kommer i kontakt med mystiska krafter får de evigt liv. De blir rivaler om samme man. De försöker få honom att ta samma livselixir som de, men han vägrar.

År: 1992
William Frankfather
John Ingle
Clement von Franckenstein
Petrea Burchard

Tycker denna är bra och specielt med dem special effekterna när den kom. Meryl Streep och Goldie Hawn är riktigt bra och underbara i sina roller. Bruce Willis är helt oki i sin roll.

Filmen starkaste punkt är dom otroliga effekterna! Som vanligt ska man alltid tänka NÄR en film gjordes när det gäller effekterna. Väldigt väldigt bra specialeffekter! Trotts att det är en komedi är vissa scener riktigt skrämmande.

tosslan

Har för länge sen tappat räkningen på hur många ggr jag sett den, men jag tröttnar aldrig. Helt bisarr handling, men bra skådespelare.

Kul idé. Och effekterna är bra från 1992, innan CGI slog igenom ca 1993 iom. Jurassic Park.
Men något segstartad. Och en riktig plotmiss gillar jag inte eftersom jag inte kan förstå den - varför åldras Streep och Hawn, men inte Rossellini?

JoyRide

Helbra och rolig film! (med massa budskap insvepta innuti) Tjejerna gör sina roller helbra, hade kunnat tyckt att det skulle vara en snyggare kille men men^^ Denna vill jag se igen!!:D

Jo, men varför inte? Roliga rollfigurer och en härlig röra av mesar och förbannade kvinnor som vet vad de gör.

tosslan

duellsenerna är jätte bra och kula.

Inkpen

Fredagsunderhållning...