Staying Alive

Musik:

Musik:
2,5

Handling: Fem år har gått och Tony Maneros 'Saturday Night Fever' är fortfarande brinnande aktuell. Nu är han på väg mot sin största utmaning någonsin: att lyckas som dansare på Broadways scener. Publiken blir eld och lågor när John Travolta upprepar sin legendariska, Oscar-nominerade roll.

År: 1983

Robert Martini
Sarah M. Miles

Copyright Paramount Pictures

Sallee

Jag gillar musikal filmer, men den här är så dålig.
Förhoppningsvis är då Saturday Night Fever kanske bättre, har inte sett den än. Travolta ligger kanske inte heller bland mina favorit skådespelare. Däremot Cynthia Rhodes gör en helt okej roll, synd att hon lagt sin karriär på hyllan. Hon är en fantastisk skådespelerska.

Är Staying Alive en sevärd film ?
Nja, den är iallafall värd en titt.
Betyget hamnar på en 2:a

Pesole

Detta är en av de sämsta kläderna man kan ha på sig, men det är åttiotals känsla, det känner man. Jag hatar den här filmen väldigt mycket, brukar gilla John Travolta i andra filmer.

anddav507

Den är bättre 'än satyrday night fever, dansen och allt Här handlar inte allt om sex och knark, utan det finns ett djup i den, om kändisvärlden, tony blir kär i en kändis som utnyttjar honom. Mycket bättre, inte för saturday night fever va dåli.

En känd flopp som inte på långa vägar förtjänar den statusen. Travoltas karaktär är kanske inte den mest ödmjuke men han spelar bra, och Stallone gör ett fantastiskt jobb. Dansscenerna är grymma och jag älskar slutet. Visst känns det mycket Rocky här o var men jag tycker det är positivt. Jag har faktiskt ingen aning om varför den blev så totaldissad när den kom. Man kan nog säga att detta är filmen som oförtjänt sänkte Travoltas stjärna fram till Tarantino väckte den till liv igen.

Dansus

Filmen handlade då mestadels om dans och hur man skulle slå igenom. Denna film var trovärdig när man ser relationer som påverkar yrket och denna "glöd" med att klara sig.

När man ser en sådan film kan man förvänta sig lite mera kläder än trasor.

Jag fann dock filmen lite tråkig och som inte öppnade mina ögon.

Sallee

Jag gillar musikal filmer, men den här är så dålig.

Är Staying Alive en sevärd film ?
Nja, den är iallafall värd en titt.
Betyget hamnar på en 2:a

Pesole

Nadiiiaa

åå den här var ju bra !! john travlotas danser var ju också grymt bra asså ;D älskar deen o låtarna me =)

nannysan

helt okej film, liknar lite flashdance.. om att bli så bra som möjligt och stå längst fram.

John travoltas bästa dans sida ser man absolut i denna filmen. Och hans skådespeleri är lika bra som alltid.

stallone har lyckats göra en av världens bästa musikal/dans filmer. betyg 4

Angelus

En ok film med John Travolta, bra skådespeleri, sådär story av bla Sylverster Stallone, bra regisserat av Stallone, mycket bra musik, förväntat men bra slut

Saturday Night Fever (1977)