Hope Springs

2,5

Handling: En dag får den brittiske konstnären Colin Ware en bröllopsinbjudan. Den kommer från hans egen fästmö Vera - som bestämt sig för att gifta sig med en annan man. Chockad och olycklig tar Colin sin tillflykt till ett litet motell i den amerikanska småstaden Hope Springs. Där tänker han försörja sig som porträttecknare och försöka glömma Vera. På motellet möter Colin den unga amerikanskan Mandy, som får honom att komma över sina kärleksbekymmer. Colin förälskar sig i Mandy och har snart inte en tanke på sitt gamla ex - tills Vera en dag plötsligt dyker upp på motellet.

År: 2003
Dolores Drake
Howard Storey
June B. Wilde

santeria

Ännu en typisk romantisk komedi som inte alls var speciell.. Väldigt amerikansk trots de brittiska inhopparna.. Usch näe.. tråkig helt enkelt. men - jag måste godkänna den för jag älskar colin firth..

Visst var det en trevlig film, men ganska underlig emellanåt. Abrupt på vissa ställen och segt utdragen på andra. Ingen av skådespelarna är väldigt bra.

Frickis

Fy säger jag bara den var inget bra

Zzznake

Skådespelarna är jätteduktiga, men storyn är urkass. Man skrattar bara ibland, den är inte en riktig komedi. Endast romantik tycker jag. Slutet är lustigt.