One True Thing

Handling: Journalisten Ellen Gulden på New York Magazine ombeds av sin pappa att komma hem för att hjälpa sin allvarligt sjuka mamma. Förhållandet mellan mor och dotter är inte helt smärtfritt men Ellens attityd ändras när hon erfar att det kanske är sista gången hela familjen är samlad.

År: 1998
Stephen Peabody
Lizbeth MacKay
Mary Catherine Wright
Sloane Shelton

En film i min smak: gripande, känslosam och intressant. Ett vackert slut, med stämningsfull musik. Bra skådespelarinsatser, bland annat av Renée Zellweger som jag aldrig sett bättre! Svag fyra.

JoyRide

Oj vilken film! Otroligt bra skådespelare, spec Meryl såklart men även Renée var riktigt duktig! Bra berättelse som i alla fall jag berörs av väldigt mycket. Det blev många tårar men även en del skratt och leenden under filmen. En klar 5:a enligt mej, dom har verkligen lyckats med den.

Savannah

Jo, en fyra blir det allt. Välspelat, smärtsamt, gripande, roligt och tankvärt om en familj där allt dras till sin spets när modern drabbas av cancer. Streep är helt otroligt trovärdig och Zellweger är faktiskt också väldigt bra - och det tillhör inte vanligheterna i mina ögon! En stor brist har dock filmen: slutet är alltför svagt och förvirrande.

OhLinis

En stark fyra får denna känsloladdade och mycket sorgliga film. Skådespelarinsatser att imponeras över och en otroligt gripande och fräsch handling som inte släpper taget. Mycket sevärd.

Yasmin

Den här var bra å sorglig.