Life

Handling: Två främlingar möts och omständigheterna för dem till södern för lite olaglig spritsmuggling tillsammans. Väl där faller en död man bokstavligen i deras armar och de anklagas för mordet. Domen blir livstids fängelse.

År: 1999
Guy Torry
Bokeem Woodbine
Ned Beatty
Lisa Nicole Carson

Vissa filmer borde man inte ens behöva motivera varför dom är kassa, men denna är ju helt klart överskattad bland medlemmarna.

Filmen har absolut INGENTING att komma med. Den är enkel, förutsägbar, tråkig, dålig och saknar något typ av djup i huvudtaget. Inte ens roliga dialoger finns det att hämta här. En mer solklar etta är svårt att hitta.

Eddie Murphy som i vanliga fall kan vara rolig och ganska bra är väldigt svag i den här filmen. Stor besvikelse. Martin Lawrence håller ungefär samma klass som vanligt, dvs. ingen klass. Bra på att överspela dock. En del okej insatser från resten men det räcker inte långt.

_anbe

Den här filmen tycker jag om. Verkligen värd att se. Det blir mellan en fyra och en femma här. Om man letar efter någonting djupt att se så är detta nogi nte den rätta, men "Life" är en film man ser på när man vill skratta och ha lite mysigt. Trevlig film. Eddie Murphy och Martin Lawrence är underbara i rollerna som den fantasifulla Ray och pedanta Claude. Se den den här filmen. Det rekomenderar jag...

Det som talar emot mer än ett godkänt betyg är att filmen är så tragisk. Två män får sina liv helt förstörda, och vetskapen om att liknande saker har skett/sker på riktigt gör att stämningen blir lite sorglig.
Kan inte säga att jag skrattade någon gång egentligen. Lite smålustig ibland, men inte mer än så.
Det som talar för ett högre betyg är att filmen var väldigt underhållande. Lite väl förutsägbar ibland, men det finns det många andra bra filmer som är också.

Jag älskar den här filmen, samtidigt som jag hatar den. Den är rolig (tackar Murphy) men på samma gång sorlig. Rekommenderas stort om man vill se en rolig film som får en att gråta.

Mastercritic

En av dom roligaste filmerna jag har sett och bra skådisar!

Isko

Lättsam och rolig film. Rekomenderas såna kvällar där du bara vill stänga av hjärnan och proppa munnen full med popcorn.
Filmer behöver inte alltid vara djupa för att vara bra, som film_alex påstår.
3/5

Chamillionaire

Jag älskar den här filmen men fast det är en komedi och den är rolig så tycker jag att den är väldigt sorglig.. självklart.

miox

mycket bra film bästa komedid jag har sett