Möss och människor

Handling: Baserad på John Steinbecks succéroman med samma namn. Två fattiga arbetare har en gemensam framtidsdröm, en egen bondgård i Kalifornien. George Milton (Gary Sinise) har lovat att ta hand om Lennie Small (John Malkovich) som är stor och mycket stark, men har en fyraårings förstånd. De vandrar från gård till gård för att finna arbete.

År: 1992
Joe D'Angerio
Tuck Milligan
David Steen
Moira Harris

Sevärd filmversion av den kända boken. Boken är förstås lite bättre, men filmen är både välspelad(särskilt av Malkovich) och gripande. CSI-New York skådisen Gary Sinise har totat ihop filmen på ett bra sätt.

IWantItThatWay

En helt underbar film! Jag hade läst boken tidigare, och den här levde verkligen upp till förväntningarna! Den var t.o.m lite bättre! Väldigt passande skådespelare till karaktärerna som är mycket trovärdiga! Det även roligt att man får lära känna George lite mer nu, än vad man fick göra i boken. En och annan liten tår dyker också upp under filmtittandet. En film med humor, ett gott budskap och ett stort hjärta!

Baijna

Läste boken i skolan, tyckte den var bra.
Senare kollade vi på filmen! Tyckte den var mycket bra! :)

läste boken först och den va inte så värst intressant men filmen gjorde den mycket bättre :)

En intressant film, kul att ha sett den. Däremot var den rätt seg och gillade inte alls slutet- förstår delvis varför det blev som det blev men det ger mig också funderingar på varför, egentligen, vissa saker skedde. Svag trea.

Riktigt bra film tycker jag. Den är sorlig, fin och sååå mycket mer också... får en 5:a

rednaxela

Detta är en stark och helt okej film med kända skådespelare och ett bra budskap.Verklighetstrogen men handlingen är lite vek men ändå blir filmen godkänd på en stadig tvåa.

tosslan

Såg den i skolan efter att vi läst boken på svenskan, inte riktigt som jag föreställt mig den men dock väldigt bra. John Malkovich är övetygande i rollen som Lennie, och Gary Sinise lika bra i rollen som George. Helt klart en sevärd film!