Tretton Dagar

Handling: I oktober 1962 stod världen på randen av en ofattbar katastrof. Ett förödande kärnvapenkrig mellan USA och Sovjet var mycket nära att bryta ut när amerikanerna via sitt övervakningsflyg fick reda på att Sovjet var på väg att placera raketer på Kuba. I 13 dagar arbetade president John F. Kennedy och hans närmaste rådgivare i Vita Huset dygnet runt för att hitta en lösning på problemet och avvärja krisen...

År: 2000
Janet Coleman
Bruce Thomas
Stephanie Romanov
Frank Wood

En intressant och mycket välspelad film som fungerar bra då man lyckats väva ihop allt på ett bra sätt. Spännande och intressant, även om den inte kommer upp i samma klass som underbara JFK.

Den här filmen är bara så bra! Dessutom är jag särskilt insatt i Kuba-krisen.

manne747

Spänningen hålls uppe filmen igenom, skådespelarna är acceptabla och dialogerna okej. Rekomenderas verkligen om det där med kalla kriget är något man tycker är alla tiders skoj att titta på.

Xenomorph

Välgjord, men ganska tråkig.

Johan

En mycket spännande film även fast men vet slutet. Överlag bra skådespelare och nästan aldrig tråkig. Den faller på att det känns som man sett filmen förrut då den har samma upplägg och klyshor som alla president filmer. En stark trea.

Filmen är både i färg och svartvit