Hip Hip Hora!

Ungdom:

Ungdom:
2,5

Handling: Sofie, som börjat i en ny skola, lyckas bli inbjuden till en fest med skolans coolaste killar. Men festen blir inte vad Sofie tänkt sig. Hon känner sig sviken och blir för full. Och snart har ryktena börjat cirkulera. Inte blir det bättre av att Sofies pappa är lärare på skolan.

Regissör: Teresa Fabik
Originaltitel: Hip Hip Hora!
Amanda Renberg
Marcus Hasselborg
Björn Kjellman
Cecilia Ljung
Linn Persson

En jäkligt otäck ungdomsfilm som lika bra skulle kunna vara ett verk av Moodyson, men det är det inte och det syns, för filmen har ingen baktanke eller sensmoral, vadå? Sup inte, detta kommer hända. Kom igen nu. Nej jag tycker det är dåligt i den här filmen, jag tycker den är overklig, jag tror inte på tjejernas vänskap i filmen, och skådespeleriet (främst från huvudrolls-innehavaren) är katastrofalt dåligt. Detta är en film vars benstomme är sina hemskt pinsamma ögonblick, och dem finns det gott om. Nej, jag tyckte inte om Hip Hip Hora, den fick mig bara att må dåligt, inte bara för att handlingen var hemsk, hela filmen var usel.
Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 1
Skådespelare: 2
Effekter/Foto: 2
Filmlängd: 2
Det blir en svag tvåa till Hip Hip Hora, den var okej att se, men efteråt kändes det mest onödigt och hemskt.

filmernas härskare

Det är bara hopplöst att se det här. Först blir hon fotograferad med trosorna på huvudet, sedan får hon bilder på sin framstjärt på sitt skåp och kompisarna beter sig inte som kompisar. Det blir så här olidligt deprimerande hela vägen tills den lite töntiga slutet kommer.

För mig är det svårt att se om detta är trovärdigt (vilket var tanken), då det nästan blir för överdrivet och trist. Dessutom har man satt en bild i huvudet på hur ungdomar är, dricker sprit väldigt unga och beter sig på allra mest hemska sätt, vilket känns helt fel.

hannabanana

Fanns det minusbetyg så skulle denna urkassa film faktiskt få det.

Jag såg den för kanske ett år sen och ilskan mot filmen har fortfarande inte mildrats. Den är faktiskt så dålig att man blir förbannad. Man vill bara skrika: "DET ÄR JU INTE SÅ DÄR!"

Det är inte så där i skolor. Jag är arton år och har redan varit där Sofie är i filmen, och jag kan säga att tonårsliv inte är som i filmen. Skådespelet är kasst, stelt och att Björn Kjellman är med gör ju inte filmen bättre precis.

För det första går filmen bara så långt som till "fjortissläktet" av tonårskulturen. Och Sofies kompisar är liksom ... från olika släkten om man säger så. Så de tre borde inte vara kompisar för att de är så olika. De blonda ska umgås med de blonda och de tjocka svarthåriga med tjocka svarthåriga. Ledsen, men så är det, jag borde nog veta. Man umgås bara med sitt eget släkte, det låter lite löjligt men det var en detalj i filmen som störde mig. Och att Mouse är lite för "cool" för sitt eget bästa. Han blir liksom en "spännare".

Och det FINNS faktiskt tonåringar som INTE super och festar, men denna film visar ju bara på att det skulle vara tonåringars enda syssla. Jag har festat och supit kanske två tre gånger under min skolgång, inget mer. Känner fler som är som jag. Säkert ni också.

Och Beatrice är ett typiskt "mobbat namn", kanske lite cyniskt men de flesta jag mött som heter Bea har blivit mobbade med saker som "rea", "ikea" och "diarréa" och sånt där, så jag tycker de skulle valt ett snyggare namn på den "populära tjejen". Kanske Johanna eller Ida. Och pupulära tjejer går INTE på catwalk. Det var lite skrattretande tyckte jag.

Sofie är för övrigt ett namn för populära tjejer, i alla fall efter egen erfarenhet.

Och slutet fick mig att kvälja. Nu får man ju inte avslöja slutet här men jag kan säga som så att man får aldrig den där hämnden. De mobbade och nertryckta förblir mobbade hela skolgången och de populära förblir populära genom hela skolgången, vad de lyckas med senare i livet är individuellt.

Dessutom är ju slutet ganska givet även om man inte sett filmen ...

Om jag kunde skulle jag göra en film som är SÅ mycket bättre och SÅ mycket mer realistisk än den här.

Dålig och konstig ungdomsfilm. Hemska karaktärer, både barnen och de vuxna. Viktigt budskap i grunden men det finns andra filmer som skildrar problemen i samhället och framförallt i skolan på ett mycket bättre och mer trovärdigt sätt. Mycket svag tvåa!

janne lindh

Ganska bra "ungdomsfilm" som kan ses av alla åldrar. Men vem tror på att tonåringarna i filmen är bara 13 år gamla??

Rymdis

Filmen är märklig eftersom den blandar ganska bra scener med extremt dåliga. Lossnade det halvvägs in i inspelningen så att det som spelats in sent blev bra?

Jag skulle hellre rekommendera att se den norska filmen "Ligg med mig", som har ungefär samma budskap men där genomförandet är väldigt mycket bättre. Och huvudpersonen behöver där inte vara så fruktansvärt sockersöt.

Daniel Johnsson

Det mest patetiska i filmen är utan tvekan hennes farsa, som ska föreställa en typisk svensson som kommer med de sedvanliga flosklerna när en ung människa blir mobbad.

Nej den här filmen var riktigt dålig, även om man känner igen vissa av mobbarkaraktärerna från sin egen skolgång.

Evenstar_92

Det här är en sådan värdelös film så att jag mår dåligt. Skådespelare, manus, musik hela altet är så oegenomtänkt och dåligt.
Jag förstår inte att det finns folk som faktiskt tycker att det här är en jättebra film, vad jämför de med för skit, man blir ju nästan intresserad.

Natta or Tattis

När jag var yngre så tyckte jag att den var rätt så bra. Men nu tycker jag helt tvärtom.

Zitrioce

Själva Budskapet i filmen är bra men däremot kunde det har varit bättre om man hade gjort så att det blev något mer än just det i manuset ville säga.