Cleopatra

Handling: I över två tusen år har världen fascinerats av historien om Cleopatra. Hennes storslagna skönhet blev legendarisk, liksom hennes förbjudna passion till den romerska kejsaren Caesar och hans general Anthony, som fick hela det romerska imperiet att vackla och Egypten att kastas ut i krig.

År: 1999
Sean Pertwee
David Schofield
Kassandra Voyagis
Indra Ové

Ganska bra, men samtidigt väldigt frustrerande för det är svårt att förstå hur Cleopatra tänker ibland.

Venschla

Det förstör lite att den är såå lång, men jag antar att det behövdes i den här filmen. Det jobbiga är att hon blir kär två gånger. Man får liksom se när hon blir kär två gånger, samma sak två gånger (:P)

En nagelbitare till film som tuffar till sig främst i filmens senare del. Bra skådespelare och riktigt mycket film att njuta av!
"You have won, Cleopatra. You have won!"

Jättebra film med gripande kärlek. Älskar såna här långa bra filmer! Gillar du den här kan jag rekommendera Merlin och The Odyssey. Dom är inte historiskt bevisade men båda är legendariska myter ur historien.

mice_lord

Riktigt fin film med fantastiska bilder.
Den är både fin att se på och den är lång, vad mer kan man begära??

Zzznake

Filmen skulle vara mycket bra om inte Leonor Varela var så dålig. Miljöerna är fantastiska!