Ingen kan älska som vi

Ungdom:

Ungdom:

Handling: 17 åriga Annelie från storstaden åker till Jämtland för att träffa sin pappa som hon inte sett på 10 år. Väl där möter hon inte bara sin pappa, hon möter även kärleken. Han heter Jonny och kör epa-traktor.

År: 1988
Regissör: Staffan Hildebrand
Originaltitel: Ingen kan älska som vi
Kim Anderzon

älskar den!

elle

mjuk porrfilm från 80talet! klockren film, rakt igenom! musiken.. BRA

saturnus_mee

den är så rolig, en av dom bästa svenska filmerna som gjorts. men drygt när man bor här och vet hur dom klippt ihop filmen. hur dom kommer lite åt fel håll. men annars kul och bra skådisar.

IWantItThatWay

Riktigt härlig film från det goda 80-talet. Rolig och väldigt fin. :) Ledmotivlåten är uverän! Ingen kan älska som vi

Sallee

Film älskare som jag är, så måste jag ändå berätta att svenska filmer aldrig har varit något för mig. Finns ett få undantag, dock inga mästerverk. Eller filmer jag kan tänka mig se flera gånger. Den här är en av de få filmer jag faktiskt kan se mer än en gång.

Filmen börjar med att en 17-årig tjej vid namn Annelie spelad av Izabella Scorupco sätter sig framför en kamera och berättar att hon bor i Stockholm med sin mamma och att hennes pappa försvann för tio år sen. Hon fortsätter med att hon fått ett brev av sin pappa som vill träffa Annelie och att han är helikopter förare uppe i Jämtland. Självklart blir Annelie intresserad, men mamma blev upprörd. Hon bestämmer sig för att besöka sin pappa. Han är inte hemma för tillfället och under tiden träffar Annelie en epa-traktor kille som heter Jonny.

Ingen kan älska som vi har en ganska enkel handling och egentligen finns det inget speciellt i filmen. Förrutom de härliga scenerna, replikerna, epa-traktorerna och den där Jonny och självklart dialekten. Izabella Scorupcos debut film, tyvärr hade jag hellre velat se någon annan i huvudrollen. Scorupco gör ingen dålig roll, däremot tycker jag inte att hon passar som Annelie. Håkan Lindberg gör en kanon roll, synd bara att vi inte fått sett han i flera filmer. Jag tycker de första 25 minutrarna var ganska dryga, innan hon for i väg till Jämtland. Slutscenen gör mig varm och glad.

Ett mycket bra soundtrack.
Betyget hamnar på +3

"Normat raggar jag inte på så här fula brudar, men jag gjorde ett undantag"
"Va hon så fräsch? Du, hon va såå fräsch!"

En 2 som film & i sin egen genre.

Tagline: En kärleksfilm av Staffan Hildebrand

Håller med Inzomnia och Rush. Läs deras kommentarer!
Detta är en av den annars mycket bra och engagerande regissören Staffan Hildebrands sämre filmer, speciellt i jämförelse med G och Stockholmsnatt.
Musiken (soundtracket) med Grace, som sjunger filmtiteln i refrängen, blev då en hit och mycket sönderspelad - får därav 3 av 5.
Nej, denna film är lite, lite nostalgisk, men den hamnar klart inte i DVD-hyllan hemma. Det räckte med att se den då. Den är dock inte direkt dålig, vill jag understryka, men nåt extra ger den inte - trots den numera internationella svensk-polska bra, ödmjuka och vackra stjärnan Izabella Scorupco.

Trivia: -

inget egentligen bra, lite nostalgisk men inte tillräckligt. för seg och mycket onödig musik som delar upp filmen i bitar. en tonårsfilm, lite söt men inget specielt.

kjam_gurkan

Jag tycker att filmen är bra , den är rolig och har charm:) Snygga EPOR :P

KarinLovisa

otroligt bra film. titeln är inte bara en filmtitel, utan också titeln på en av de bästa svenska låtarna som någonsin gjorts. låten ger samma känsla till den här filmen som låten "burnin" ger till tv-serien "glappet".

inzomnia

Jag kan inte förstå att filmen fått så många fyror och femmor? Jag måste blivit gammal. På tiden den kom ut skulle jag självklart gett den en femma haha. Se den om du är tonåring!