Måndag hela veckan

Handling: När meteorologen Phil vaknar en morgon, upptäcker han att samma dag utspelar sig om och om igen.

År: 1993

Ken Hudson Campbell
Les Podewell
Rod Sell

Royban

Feelgood komedi av högsta kaliber. Storyn slår det mesta inom genren, och allt är gjort med perfekt timing. Bill Murray skiner som alltid, och Phil's resa genom filmen är både rolig och dramatisk.

En av mina absolut favoritkomedier.

kaj08

En riktigt varm och rolig komedi det här. Bill Murray spelar en riktigt sur meteorolog som med sitt lilla tv-team åker till en liten stad för att bevaka en speciell dag. Meteorologen får av någon anledning leva om samma dag om och om igen, vilket blir riktigt komiskt.

Vi får uppleva många roliga skämt och flera av inslagen blir riktigt komiskt. Det är även intressant att se hur Bill Murrays karaktär skiftar i sinnesnärvaro vad tiden lider.

En rolig och varm komedi som förtjänar en klar 4-a i betyg.

Det här är en riktigt underhållande historia, om en man som lever om samma dag om och om igen. Den innehåller ett antal riktigt minnesvärda scener och när den kommer igång är det mycket kul. Aningen sockersöt, men fortfarande mycket bättre än den svenska varianten "Naken".

Gemma68

Underbar om en upprepad månad. Den är verkligen romantisk.

Dersan

Jag älskar "Måndag hela veckan". I slutänden kanske den kan upplevas som lite uppfostrande men vilken rolig variation på tidsresetemat. Det är fantasieggande att se vad Bill Murray hittar på som evig fånge i måndagen och man kan inte låta bli att undra vad man själv skulle göra. En av de roligaste komedier jag vet och till och med ett ganska charmigt porträtt av en amerikansk småstad.

Bra film med annorlunda handling. Dock ganska förutsägbar och slutet var logiskt, vilket var mycket positivt, men tråkigt.

IWantItThatWay

Rolig och ganska orginell film som aldrig blir tråkig! Minus för att slutet var lite fantasilöst, annars har filmet ett gott budskap! Härliga skådespelare!

En riktigt bra film som aldrig känns upprepande även då filmen handlar om just det. Bill Murray är grym i huvudrollen och axlar filmen totalt.

kaj08

En rolig och varm komedi som förtjänar en klar 4-a i betyg.

klinger

Det här är en riktigt skön film som både får en att v skratta och fundera vad man själv skulle göra i samma situation .

det här är en av bill murrays bästa filmer .