Vampire Hunter D - Bloodlust

Handling: Tusentals år in i framtiden härskas planeten av blodtörstiga vampyrer, men till följd av en skara modiga vampyrjägare reduceras antalet ständigt! När en ung kvinna från en rik familj kidnappas av den brutale vampyrledaren Meir Link anlitas D – hälften människa och hälften vampyr – för att rädda henne. Men ju närmare han kommer målet, desto mer börjar D tvivla på om det verkligen handlar om en kidnappning…

År: 2000

Motomu Kiyokawa
Kôji Tsujitani
Rintarou Nishi
Yôko Soumi

En mycket bra film med bra handling :)

det var egentligen en slump som gjorde att jag hittade denna film, men jag är glad över den slumpen, så bra som den var :)

Zirgo

En vampyr anime som är rättså bra gjord, med hyffsad musik och handling. Jämfört med den första filmen så gör denna filmen ett evolutionärt hopp framåt. Kan rekommendera den som hyrfilm.

Kaktus

Helt enkelt ur kass.. Inga komentarer

zebrall

Helt okej.

Hook

Mycket bra vampyr äventyr i sann Animé. Storyn är bra mytologin är bra och den håller in i det sista sekunderna av hela 1h 41min. Den är rolig och den har j*vligt snygg bagrunds målning och ass bra musik. Ett riktigt fynd för vampyr-älskare/fan. Man nästan hoppas på en Del 2.

Hamstertratten

Denna vackra film heter Vampire Hunter D och utspelar sig i en framtid så olik, men ändå så lik, vår tid. Allting är så underbart framfört. Det är en underliggande gotisk ton i filmen, samtidigt som hjältarna (och anti-hjältarna) använder sig av mastiga vapen och fräcka fordon.

Det är en vacker saga om förbjuden kärlek, brödraskap, vänskap och action. En perfekt mix, i mitt tycke. Jag måste säga att Vampire Hunter D väl passerar gränsen för vad en medioker film erbjuder och tar tittaren till en höjd där endast hans/hennes egna förväntningar kan dra ner helhetsbetyget. En självklar 4:a måste sägas.

SE DEN!

Filmen är animerad