Van the Man

Handling: Under sina sju år på Coolidge Collage har Van Wilder skapat sig ett legendariskt rykte som skolans okrönta partykung. Men det vilda livet verkar lida mot sitt slut då Van Wilders far, Vance, stryper pengaflödet. Sju år på college är mer än nog! Men så lätt låter sig inte "Van the man" kuvas...

År: 2002
Erik Estrada
Curtis Armstrong
Jason Winer
Chris Owen

Ryan Reynolds är som vanligt väldigt rolig, i denna vulgära college-komedi har inget förändrats. Nu är ju inte jag direkt förjust i just den här typen av film, men jag kan försäkra er att, om jag tycker det är kul så är det verkligen det. Detta är ingen seriös komedi som urartar i larvigheter och blir pinsam så man skäms. Denna är istället oseriös från första början och det är fantastiskt kul för en gångs skull - det är bara parodier som blir så och så är inte denna. Överflödet av larvigheter känns ibland och ger mig sura uppstötningar, ibland går det alltså överstyr. Det blir en stark trea till Van the Man.

en helt okej komedi som man vet hur det kommer sluta..finns dock några roliga scener..en medel 2

BlackHawk

Helt okej för stunden. Nakenscener med heta brudar vill man inte missa direkt:), kändes lite som en dålig version av American Pie.

En underhållande film, som passar att kolla på en regnig dag.. Dock för förutsägbar, vilket gör att det räcker med en stark tvåa i betyg.

miox

jag kan bra säga inte lika bra som 2 en usel komedi film

Social__Distortion

skön film.. ingen top film men helt klart en film man vill ha sett.. :P gillar Ryan Reynolds som skådespelare.. han gör det hela lite bättre.. rolig på sina håll men annanrs inget man tidigare sett..! stark 3.a

En skolkomedi som varken engagerade eller intresserade mig. Den var även klichéefylld och relativt förutsägbar.

Van Wilder 2 - The Rise of Taj (2006)
Van Wilder: Freshman Year (2009)