Edge of Madness

Handling: Året är 1851. Platsen är ett öde, vinterkallt Manitoba i Kanada. Artonåriga Annie Herron stapplar genomfrusen och utsvulten in genom dörrarna till Fort Garry och berättar för sheriffen Mullen att hon mördat sin man Simon genom att krossa hans huvud mot en sten. Mullen spärrar in Annie i den lokala arresten och tar själv tag i utredningen av mordet. På grund av bristen på information går utredningen långsamt, men ju mer Mullen får reda på om Annies bakgrund, desto mer uppslukad blir han av hennes berättelse. När det framkommer att Annie ingått ett skenäktenskap med Simon, som visade sig vara ytterst våldsam, börjar sanningen så smått gå upp för Mullen.

År: 2002
Tantoo Cardinal
Currie Graham
Peter Wingfield

Noisome

Alldeles för krånglig film som låter mycket bättre än vad den är. Sänk förväntingarna innan du ser den, för den är upplagd för betydligt mer än vad man får.

the_jobe

Vaddå thriller? Mest drama.
Visst kunde den bli lite långtråkig ibland, men inte lika ofta som andra dramafilmer kan bli.
Bra gjord, bra foto och klippningen var inte så rörig, så man förstod ganska mycket. Faktiskt en ganska fin liten film, även om slutet gör mig smått galen - eller kanske för mig till gränsen av galenskap? :P

Horror Forever

Det är inte riktigt min smak av film men... Visst duger den!