Vansinnigt förälskad

Handling: Angélique är vansinnigt förälskad i sin granne, 35 årige hjärtspecialisten Loic. Som oturligt nog är gift med någon annan och väntar barn... Mycket står i vägen för deras kärlek men vad spelar det för roll? Är man vansinnigt förälskad, lever man på hopp, passion och galenskap!

År: 2002
Regissör: Laetitia Colombani
Originaltitel: Ā la folie... pas du tout
Ursprungsland: Frankrike
Yannick Alnet
Nathalie Krebs
Sophie Vaslot

ToxicAvenger

Rörande och framför allt jävligt skrämmande. Tautou är lysande i rollen som den "vansinnigt förälskade" Angélique. Stark trea.

jope

Fransk dramathriller med Audrey Tautou som vansinnigt förälskad. Problemet är bara att mannen som hon trånar efter är lyckligt gift.
Historien berättas ur två synvinklar och skildrar relationen mellan Angélique och Loic på olika sätt. Angéliques maniska och galna handlingar för att få Loic att besvara hennes kärlek blir sjukliga och oberäkneliga.
Sättet att berätta historien om dessa två människor var spännande och gav frågetecken som tillslut fick sina svar på ett kul sätt. Men förutom detta var manuset inte så väldigt intressant och tempot i filmen ojämnt.

Audrey T

Detta är en film där inte mycket ska avslöjas av handlingen, det gör den roligare att se! Jag tycker filmen är fantastisk bra och det är en av mina favoriter bland Tautous filmer. Bra både till handling och filmiskt. Missa inte kommentatorspåret som är mycket intressant och givande.

chop

Filmen är faktiskt helt okej. Fattade kanske inte ALLT eftersom jag såg den i Frankrike och det var inte subtitles. Men jag tyckte den var skrämmande på sinna ställen och slutet var bäst.

filmen har sin stadga i den skrämmande storyn men jag tycker att filmen ändå i sin helhet har lite svårt att beröra och känns lite blek. det blir inte rörigt och skådespelet är ok. filmen känns lite väl mycket fransk.

rednaxela

Den må vara skrämmande och rörande men det duger inte värdelös film se den ej.

Jag blev inte engagerad av denna ganska klychiga film. De enda behållningarna var Audrey Tautous skickliga skådespeleri och det fina fotot. Fast mitt intresse för intrigen väcktes aldrig.

veneer

Audrey Tautou är så jäkla söt så den hade kunnat få en 4 bara därför men filmen var verkligen bra och överraskande. Helt klart en film jag skall se igen

En ganska bra film.Läskig är den då inte.Men fotot i filmen är jätte bra samt skådespeleriet.Men ändå inget jag rekommenderar.