Tuck Everlasting

3,6

Handling: Den 15-åriga Winnie Foster är dotter till stadens mest förmögna familj. Hon är hårt hållen och drömmer om ett friare liv utanför familjeägornas höga staket. Inför hotet om att bli skickad på uppfostringsanstalt, flyr hon ut i den stora skogen nära hemmet. Där möter hon Jesse Tuck som bär på en otrolig hemlighet - han och hans familj är odödliga efter att ha druckit ur en magisk källa. Winnie och Jesse blir djupt förälskade och snart står Winnie inför valet mellan att återvända hem - eller leva för evigt tillsammans med Jesse.

År: 2002
Bradley Coryell
John Badila
Julia Hart
Brigid Cleary

En fin film, med både glädje och sorg. Man får en tanke ställare angånde livet. Rekomenderas verkligen. Stark 4:a

En riktigt gullig, romantisk och sorglig saga. Passar både vuxna som små. Rekommenderas!

kajzis

En mycket mysig film. Har en bra story och skådespelarna gör alla roller perfekt. Kan absolut rekomenderas!

Sofia92

Tuck everlasting är nog en film som flugit för många förbi, en smått underbar film som verkligen förmedlar en känsla - och gör det på ett sätt som gör det omöjligt att inte leva sig in i handlingen och bli berörd. Väldigt lågtempoaktig och mycket berättarstuk, men väldigt härlig film.

SvenskaFilmNörden

Detta är en svår film att bedömma, den är inte dålig, men heller inte någon underbar film. Det är fina miljöer, bra skådespelarinsatser och en halvintressant historia. En bra film helt enkelt, en trea.

Denna film läste jag först som en bok den var jätte bra men sedan så sökte jag bara som på kul om det fans någon film och det fans det!Jag är så glad att jag har sett denna film kommer aldrig att glömma filmen!Jonathan jackson spelar en jätte bra roll som jesse tuck och han är jätte gillig,Alexis Bledel spela sin bästa roll någonsin som Winifred 'Winnie' Foster,Sissy Spacek spelar en jätte bra roll som jesses mamma Mae Tuck,
William Hurt spellar också jätte bra i denna film som Angus Tuck och sist men inte minst har vi Ben kingsley som the man in the yellow suit.
Jag kommer alltid att älskar denna film!
värd en stor 5:a!!

Yasmin

Den här var jättebra, trodde inte den skulle va så bra :)