Du har mail

Handling: Kathleens lilla bokhandel får konkurrens av Joes nya stormarknad och de två blir genast fiender. Samtidigt har Kathleen en flirt på nätet med en anonym man, som sedan visar sig vara Joe.

År: 1998
Hallee Hirsh
Jeffrey Scaperrotta
Cara Seymour

martin88

Sockersött så det förslår, men ändå sitter jag och mår ganska bra när jag ser filmen. Skådespelarna är bra och filmen är ganska underhållande. Även om den är förutsägbar så sitter man och väntar på vad som ska hända. Måste nog säga att i denna genren är detta en bra film och därför får den en svag trea i betyg.

filmernas härskare

Snacka om trams.

Ville man charma i filmen, misslyckas det totalt, för jag sitter där och blir bara irriterad för varje minut som går.

Jag trodde aldrig på den märkliga mail-förhållandet och längden på filmen är något långt för mig.

Ändå gnistrar det alltid till när Meg Ryan och Tom Hanks möts, vilket jag gillar skarpt.
Nästan ett helt perfekt par.

Det här är en remake av Shop Around the Corner där James Stewart hade huvudrollen. Brevlådan har uppdaterats till e-post och det här blir en tämligen typisk kärlekskomedi. Tom Hanks i huvudrollen brukar kunna göra komiska roller bra, men här blir det ganska slätstruket. Det roligaste med att se filmen nu är nostalgin kring gamla uppringningsmodem och hur spännande det för tiden verkade vara med bokstäver som kommer upp på en skärm. Välgjord och småcharmig, visst, men förutsägbart så det förslår. Stark tvåa.

usch, jag hatar Meg Ryan, men den här filmen får ändå knappt godkänd

martin88

MaliciousDelight

Småcharmig film som man kan se lite då och då när den väl visas på tv. Men ingen film som jag skulle köpa direkt.

Jätte bra film , bättre än vad jag trodde!

en bra film...tänk själv om det skulle ända dig =P Får en 3:a

eliiiin

Mysig film som man kan se när man har tråkigt!

Den lilla butiken (1940)