Svarta änglar

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Pauline och Juliet möts i skolan på 50-talet. De blir omedelbart bästa vänner och skapar sig ett eget fantasiland som de lever sig in i. Allteftersom deras vänskap växer sig allt starkare blir deras respektive föräldrar alltmer oroade över vänskapens intensiva natur.

År: 1994
Regissör: Peter Jackson
Originaltitel: Heavenly Creatures
Ursprungsland: Storbritannien, Tyskland, Nya Zeeland
Längd: 01:39, 01:48 (uncut version)
Ingår i tema: Homo/Bi/Trans

Ben Skjellerup
Darien Takle
Elizabeth Moody
Liz Mullane

Händelseförloppen i filmen kändes för mig inte så trovärdiga men samspelet mellan flickorna var riktigt bra.

KarinLovisa

Magnifik och hemsk!

en besvikelse, men tack vare Kate Winslet når den till godkänt. Slutet var väldigt svagt och jag var mest irriterad under filmen

En väldigt hemsk film som visas på det sorgligaste av sätt. Winslet gör sin roll bra och filmen i övrigt är lite grå men med fantasin som inslag blir det okej. Lite seg emellanåt men slutet, som jag dels blundade under, höjer filmen otroligt och allt får ett nytt ljus. När eftertexterna kommer har jag fått mig en ordentlig upplevelse.

Jackson bevisar redan här att han äger stor förmåga om att göra snygga filmer. Filmen är dessutom inte bara snygg utan väldigt bra med, väldigt roligt att se Winslet innan hon slått igenom riktigt ordentligt med. Svag fyra.

Bra film det är peter jacksom som har hjort denna film och just då han gjorde denna film så gjorde han ju konstiga filmerö.

smälto

Det var år och dar sen jag såg den här filmen. Men jag minns att den var mycket bra! Jag har letat som en galning. och efter några års letande efter namn på filmtitel, i found it. :)