Trogen tjur sökes

Handling: Jane är en ung kvinna i New York som är besluten att lyckas - både i karriär och i kärlek. När hon dumpas av mannen i sitt liv blir hon besatt av att ta reda på varför män lämnar kvinnor. Efter att noga ha studerat sin rumskompis Ray, en charmig sol- och vårare, väcker hon uppståndelse genom att bittert jämföra män med tjurar i en tidningsspalt. Men vad hon inte inser är att till och med den mest inbitne kvinnotjusare styrs av mer än bara sina drifter...

År: 2001
Regissör: Tony Goldwyn
Originaltitel: Someone Like You...
Ashley Judd
Donna Hanover
Matthew Coyle
Nicole Leach
Pon Yang

väldigt vanlig film men den har något annorlunda som fångade mitt intresse. Judd är rar i denna film och det blir aldrig tråkigt. en film som jag kan tänka mig att se igen.

Sallee

Detta är typiskt en upp&ner film för mig, vissa stunder är filmen hur bra som helst, och andra så är dom dåliga. Handlingen är väl sisådär, men under tiden jag tittade på filmen så hoppades jag att Eddie & Jane hittade varandra och det gjorde dom, så det slutade vackert.
hm en stark trea.

amanda7

blev fascinerad av den här filmen av en enda anledning och det var för det faktum att jag inte lyckades hitta någon som helst handling i den. och ändå såg jag hela filmen. det var bara ändlöst prat, och jag kan inte säga att ashley judd är min favorit skådespelerska direkt...jag kan inte säga hur många gånger, under filmens gång, som jag frågade mig själv vad som verkligen var handlingen. det hände verkligen ingenting som förde den framåt alls...men men, den är godkänd i allafall men inte mer.

Raffset

Nja, inte riktigt "my-cup-of-tea". Filmen är godkänd, på gränsen till bra, gillar man den här typen av filmer (av-på-av-på-vet-inte-vad-jag-vill) så är den nog bra.

Nelly83

En mänsklig och känslosam film, om att inte alltid vara på topp. Jag har fastnat för den, har sett den flera gånger nu.

Extaza

Trots att denna film följer den mest klassiska dramaturgin lyckas den fånga mitt intresse från start. En skör och öppen film som får mig att falla som en fura. En mycket stark fyra.

tjiivans

Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen.. Inte bara är Hugh Jackman väldigt snygg utan filmen är väldigt söt och jag gillade den direkt. Den har en fin historia i sig. Rekomenderas att se.