Point Break

Handling: Bigelow är en hejare på tuff action och slår de flesta av sina manliga kollegor på fingrarna. Här berättar hon om en ung FBI-snut som utreder en serie rån och hamnar bland våghalsiga machosurfare - som inte drar sig för livsfarliga utmaningar...

År: 1991
Vincent Klyn
Anthony Kiedis
Dave Olson
Lee Tergesen

en bra film me mycket surfing.dock kunde filmen ha vart en halv timme kortare.

Tråkig rulle, dock med bra spel och storyn sitter.

Guilty pleasure? Kul att tänka igenom hur urholkad och rolig plotten är och sedan granska dess produktionsvärde. Kontrasten är rätt gigantisk.

En spännande och intensiv film som har grymma sctionscener. Skådespeleriet är okej. En stark trea i betyg!

Bitta

En av de stora favoriterna genom tiderna. Kan se den här filmen hur många gånger som helst och ändå bara må bra av den. Keanu Reeves som han var innan han fick en trästav uppkörd där bak och blev stel och tråkig och Patrick Swayze i sin absolut bästa roll.

Har du inte sett den så har du missat nåt!

kalles

Underhållande action, men med uselt skådespeleri.. Keanu Reeves och Gary Busey kan ju inte ens formulera en enda mening ordentligt.. Bland det sämsta och fulaste skådespeleri jag sett.. Regissören måste ju ha fått nåt psykbryt när han nöjde sig med dom två..

Swayze däremot är bra, han har verkligen höjt sina aktier hos mig den senaste tiden, bra skådis..

Riktigt snyggt foto, nästa Tony Scott-klass med grymma närbildsmontage och en makalöst timing i klippningen.. Det är känslan i filmningen och Swayze som höjer betyget till en tvåa..

Den här filmen är riktigt j*vla bra!!

Point Break (2015)