Tre solar

2,1

Handling: Hanna lämnar sina barn och sin gård för att rida ut till kusten och möta sin man, korsfararen Ulf som är på väg hem igen efter fyra års strider i Orienten. Halvvägs möter Hanna pesten som blixtsnabbt sprider sig in över land. Hon beslutar sig ändå för att fortsätta i sällskap med vännen Joel Fiskare som plötslig förlorat hela sin familj. Det blir en våldsam och omtumlande färd där möten med andra flyende, bland dem den övergivna Emma och kedjefången Torben Barberare tvingar Hanna att slåss för både sin kärlek, sina barn och sitt liv.

Regissör: Richard Hobert
Björn Granath
Jan Waldekranz
Anastasios Soulis

Copyright Sonet Film AB

Vad ska man säga? När svenskar försöker sig på medeltidsdraman har det oftast slutat i ren katastrof - liksom här. Precis som med Hans Alfredsons Vargens tid ter sig var och varannan mening som ren komedi. Det i kombination med den överdrivet sorgsna och hemska storyn ger den kalkonstämpel bara efter en liten stund. Filmen har en mening men är ändå meningslös. Bara svenskarna klarar av att komma undan med något sånt här.

chokladberoende87

En mycket bra film tycker jag!!

dean martin

Det här är svensk film i sitt esse! Större delen av skådespelareliten i sverige verkar ha läst helt olika manus och hela filmen som jag gissar ska vara en allvarsam medeltidsfilm är så pinsamt dålig att den blir en skrattfest och en av de roligaste komedier jag nånsin sett! Ett måste för alla som är skeptiska till svensk film.

helt usel rakt igenom! så svensk-aktig att de gör ont, det finns inge bra i filmen den är bara för dålig och äcklig!

Sky_Pirate

Ett förträffligt sömnpiller.

majzzan

Lite trög film dåligt slut..

chokladberoende87

En mycket bra film tycker jag!!

Indy_92

kan inte säga något om den här filmen...

Biopremiär: 2004-02-24