Galen i kärlek

Handling: Harry Sanborn är en välbärgad skivbolagsdirektör i mogen ålder, med smak för unga kvinnor. Ett romantiskt veckoslut med senaste flickvännen Marin får en oväntad vändning då Marins mamma, pjäsförfattaren Erica Barry helt oväntat gör entré...

År: 2003

Russ Russo
Patrick Fischler

Copyright Sandrew Metronome

Therold

Lysande skådespelare i vanlig ordning, Jack Nicholson är fantastiskt bra och än bättre är Diane Keaton - har aldrig sett henne övertyga så här! En film som kanske vänder sig till en äldre publik, eller... tja, jag var väl 27 år när den kom och jag såg den på bio. Det är känslor, nyanser och förvecklingar som är helt klart gångbara - filmen somnar lite in i dessa onödiga förvecklingar som stör mig. Manus är inte perfekt som jag tycks ständigt förvänta mig av en rulle som Jack är med i. Mycket bra, mycket underhållande.

Elisabet

Trots att nästan alla resencioner säger att det här är en halvskruttig film, tycker jag precis tvärtom.
Medelåldern var hög i salongen .., och där var många varma skratt ..., men även sextonåringen i vårt sällskap tyckte att den var kul. Jack N helt underbar, förstås, han spelar väl sig själv kanske.
Bara några enstakar scener; framför allt en, där Diane K fjompar sig då hon råkar visa sig naken, stör .., annars är den väl värd att se, framför allt om man kanske kommit upp i åren lite.

En helt okej film , den är bra och underhållande men lite tråkig ibland. men klart värd att se!

kaj08

En småkomisk och varm romantisk komedi. Jack Nicholsson spelar en äldre herre som bara dejtar unga tjejer. En dag får han problem med hjärtat hemma hos en ung tjej, och han blir mer involverad i tjejens familj än vad han nog hade tänkt sig. Plötsligt blir han intreserad även av damer i sin egen ålder och många roliga småscener utspelar sig.

Filmen är väldigt lättsam och emellanåt kanske lite småfjantig. Fast de flesta skådespelarna gör utmärkta insatser i den här filmen, vilket gör filmen väldigt sevärd. En stabil 3-a.

mantine

En av mina personliga favoriter, fylld med skratt, värme och romantik förstås.
Det är en annorlunda kärleksfilm som jag aldrig tycks tröttna på, och som vanligt gör Jack Nicholson en fantastisk insats som den gamla mansgrisen som blir förälskad i för första gången en kvinna i samma ålder som han.
Diane Keaton gör även en otrolig insats och manuset är imponerande uppsatt. Filmen är full med underhållning, dock är den lite väl lång för min smak, men tiden går så snabbt när man har roligt, inte sant?
En svag femma till en storslagen film med bl.a. mina favorit skådespelare.

Therold

viktoria

Såg traiilern till en början och tyckte att den verkade okej, så jag bestämde mig för att se den. Tycker faktiskt att filmen var riktigt bra, bättre än vad jag hade trott. Faktiskt så är det just den person Nicholson spelar i filmen, som jag ser honom som. Diane Keaton är precis som Nicholson fantastisk. Att Keanu Reeves också är med är ett stort +!

//ZzZ//

Chamillionaire

Mkt bättre än jag trodde, en starkk trea, brukar annars inte gilla sånna här filmer men den här såg jag mig faktiskt igenom.

sethcohen

En väldigt mysig film som lämnar kvar en härlig känsla i magen. stark Trea, Absolut!

Biopremiär: 2004-02-13