En riddares historia

Handling: När den unge, fattige väpnaren William Thatchers läromästare dör, övertar han dennes identitet för att skaffa sig ära och berömmelse i tornerspelen i 1300-talets Frankrike. Men dessa spel är endast avsedda för adelsmän...

År: 2001
Leagh Conwell
Christopher Cazenove
Steve O'Donnell
Jonathan Slinger

En absolut underbar film som jag kan se på om och om igen! Bara att underbara Heath är med gör att den lätt når upp till godkänd. SE DEN!

Evenstar_92

Wow, vilken underbar film.
Heath är fantastisk.
Trodde att jag skulle hata den, liksom medeltiden har aldrig varit något för mig.
men den var fashinderande, verkligen bra, just DU borde se den ;)
R.I.P Heath Ledger <3

Annie91

En underbar film som verkligen berör en djupt. Fin handling, vackra miljöer, humor blandat med dramatik och romantik och fina rollprestationer. Ja, förutom Shannyn Sossamons rolltolkning av Jocelyn som drog ner på handlingen och kemin mellan henne och Heath Ledger var ingenting att hurra för direkt. Fast Heath Ledger kommer alltid att vara min favorit skådespelare, även fast han är död. Hans rolltolknong av William var (i motsats till Shannyns) rent ut sagt LYSANDE. En stark fyra. (Voi vet nog alla vad det är som drar ner på betyget)

Gemma68

Underbar anakronistisk fim.
Jag brukar normalt sett ogilla allt vad anakronism heter men denna film gillar jag. Mycket tack vare Heath Ledger och Queens musik.

Lätt förglömlig men roande och småvitsig. Inte värd mer än en tvåa.

Jag tror att jag sett filmen men är inte säker, hm jo det gjorde jag nog men dålig tyckte jag att den va.

TellusGirl

Heath Ledger är en fantastisk skådespelare och hans filmer har än så länge inte lyckats göra mig besviken. En perfekt blandning mellan humor, kärlek och om att följa sina drömmar. En stark 4:a får den av mig =)

TheHobbit

en rolig och underhållande film med en rykande het Heath Ledger. Lite för svag för att få full pott i betyg, men absolut sevärd! Kommer helt klart se denna fler gånger.

MsBrownEyed

Jag absolut älskar den här filmen! Heath Ledger är helt perfekt i sin roll. Den här filmen är verkligen min smak. Klockren humor, "It's called a lance, helloo?". Verkligen sevärd :)