Bad Company

Handling: CIA håller på att slutföra en hemlig operation i den undre världen för att stoppa en livsfarlig kärnvapenterrorist. Plötsligt går något väldigt snett och agenten Kevin Pope dör. För att slutföra uppdraget kontaktar CIA Kevins tvillingbror, småfifflarren Jake Hayes. Jake har ingen aning om att han haft en tvillingbror. Ännu mindre att denna var CIA-agent. Nu tvingas han motvilligt lämna sitt liv och på bara nio dagar ta över sin döde brors sofistikerade roll. Men det enda Jake har gemensamt med sin bror är utseendet. Han har ingen utbildning eller erfarenhet, ingen stil - och definitivt ingen lust att vara måltavla i jakten på en skarpladdad atombomb.

År: 2002
Chris Rock
Peter Stormare
Gabriel Macht

shoeman

Förvånansvärt bra film, både Hopkins och Rock gör sig mycket bra. Handlingen är att CIA vill ha tag på en väska, men inte vilken väska som helst utan en med atombomb. Den viktigaste i hela uppdraget blir skjuten, men det visar sig att han har en tvllingbror. Denna tvillingbror måste fortsätta med uppdraget och låtsas vara sin bror. Filmen är välgjord, och mot slutet blev jag till och med lite överaskad av vissa händelser, eftersom jag väntade mig en vanlig amerkansk upplösning. Ett stort plus är också Rock's många roliga kommentarer. Jag rekomenderar den här filmen

För några år sedan älskade jag den här filmen. Det finns något speciellt med den, ett djup som oftast inte finns i liknande action filmer. Nu är jag kanske inte lika fötjust i den men en stark trea får den.

antoniuz

stark 4'a

Jag tycker att den här filmen är riktigt bra! Jag gillar skådespelarna, soundtracket och handlingen, ja, i strort sett allt! Anthony Hopkins gör, som alltid, ett bra jobb som mystisk och spännande.
Chris Rock tror jag är en av mina favoritskådisar just nu, i alla filmer jag har sett med honom så har han alltid "stor mun" och pratar mycket. Sen gör han alltid så att det kommer in lite humor i en seriös handling.
Peter Stormare gör ett fantastiskt bra jobb om ni frågar mig.
SE DEN! :)

En mycket rolig och spännande film

crack_of_dawn

Riktigt bra film med bra skådespelarinsatser. Bjuder på många skratt och många nervkittlande scener!

Sätt dig ner och njut!

ToxicAvenger

Mycket tramsig film som trots allt bjuder på spänning och action.

slizy

Bra med action i den och rolig är den också!