Desperata kvinnor

2,5

Handling: Året är 1987 och vi befinner oss i Bayonne, New Jersey. Barerna är fullsatta och rökiga, och de två gamla väninnorna Debby och Beth är ute på stan för att roa sig. Beth är uppsminkad till max, iklädd en riktigt tight vit klänning och ingen skulle kunna ana att hon är en ensamstående mamma. Med sitt stora blonda hårsvall och designerjeans så tighta att de skulle kunna varit påsprejade skulle man aldrig kunna tro att Debby var ensam och desperat och fortfarande bodde hemma. Debby letar efter den sorts kärlek som de sjunger om i sångerna, den som räcker livet ut. Men det hon inte inser är att de killar hon möter bara är ute efter en sak, och det är den sorts "kärlek" som bara räcker under en natt.

År: 2002
Ali Marsh
Wade Mylius
Rick Pisarro
Bobby Tisdale

Medioker rulle. Intrigen är tunn och Uma Thurmans karaktär känns mest tragisk. Filmen har flera pinsamma och klichéefyllda scener. Desperata kvinnor får knappt godkänt.

mia_wallace

Mycket bra skådespelare speciellt Uma Thurman, hon gör sin roll riktigt trovärdig som man verkligen känner medlidande med. Rekommenderas!

Scary miss Mary

Jag har precis sett den här filmen. Och jag måste säga att jag blev riktigt besviken. Jag hade allt förväntat mig mer av Uma Thurman som var lysande i Kill Bill filmerna. Filmen är riktigt konstig, man kommer aldrig riktigt in den, den är seg som bara den. Inte alls trovärd, den känns inte äkta på nått sätt. Men den har dock sina stunder, lite nära till tårarna på vissa ställen av medlidande och att jag kunde lite sätta mig in i situationen.