Till varje pris

Handling: Suzanne vill bli nyhetsuppläsare, och hon är beredd att satsa allt och röja alla hinder ur vägen. Om det så kostar liv...

År: 1995
Maria Tucci
Tim Hopper
Michael Rispoli
Buck Henry

Jag är besviken på Nicole Kidman. I den här filmen är hon jättejobbig. Filmen är skum och känns nästan som en dokumentär. Den var iallafall lite underhållande ibland, så därför ger jag denna film en tvåa.

kaj08

En mycket smart och intressant film som dessutom ska vara verklighetsbaserad till viss del. Nicole Kidman spelar en tjej som gör allt för att lyckas slå igenom på TV. Hon gör som väntat en strålande insats. Inledningsvis kan filmen tyckas lite märklig, men upplägget är både vågat och lite annorlunda. Jag tycker de får ihop det hela riktigt bra till slut.

Många bra skådespelarinsatser i denna tragiska men faktiskt även småkomiska film. Jag gillar sådana här filmen som driver med hur verkligheten ser ut. Det är ju många som gör vad som helst för att få vara med i TV nuförtiden och tror att detta är det enda som betyder något i livet. Jag ger filmen en 4-a i betyg.

slizy

Filmen är helt okej och den känns bra för att vara dokumentärs-inspirerad. Joaquin Phoenix gör det bra i sin roll som fantast av Nicole Kidman som för övrigt spelar mycket bra i sin huvudroll.

Såg den för länge sedan, och då tyckte jag att den var helt okej. Kidman var utmärkt. Något mera kommer jag ej ihåg.

Hermanni

Väldigt konstig film men Nicole är ju grym skådespelare så den får en 3:a

Den var så där. Konstig. Rörig tycker jag.

BeckyLou

En riktigt bra satir över mediernas paverkan. Detta är verkligen Nicole Kidmans film, hon är helt lysande som den riktigt äregiriga Suzanne. Hon skulle fatt en Oscar för denna istället för "Timmarna".
Ett riktigt bra manus med manga oväntade vändingar och Joaquin Phoenix är alltid ett nöje att se...:)