Vita nätter

Handling: En avhoppad, rysk dansare tvingas att på nytt återvända till sitt forna hemland. Han förs till en lägenhet där en amerikansk man bor tillsammans med sin ryska fru. Trots att inte önskar något högre än att fly på nytt, är han återigen på väg att bli en Bolshoidansör, men hur mycket vågar han lita på den amerikanske mannen han nyss lärt känna?

År: 1985

David Savile
Ian Liston
Benny Young
Hilary Drake

jag tycker filmen är underbar. bra musik och snygga dansnummer, nummrerna kan dock bli lite för långa men de håller ändå i längden. bra skådisar och medryckande manus! en personlig favorit!

Cammie

Vid första anblicken verkar "Vita nätter" vara en medioker film, men efter några minuter var jag fast. Baryshnikov är en fantastisk dansare - jag hade velat se mer dans av honom - och Hines backar upp honom bra. Deras nummer i slutet är riktigt bra. Isabella Rossellini gör inte så mycket väsen av sig i detta lugna, välberättade drama.

Män i gayiga outfits som trippar på tårna är inte riktigt min grej,och sedan hjälper du ju inte direkt att storyn känns så där lagom medryckande. Dock snyggt foto.