Scary Video

2,3

Handling: Reportern Hagitha 'Hag' Utslay undersöker de s k Vårlovsmorden. Misstankarna lutar åt studenten Dawson Deary...

År: 2000
Tom Arnold
Chris Palermo
Kim Greist
Steven Anthony Lawrence

Parodier är underskattade. Det här är kul! Jag älskar parodier, sen finns det såklart bättre och sämre parodier (av olika skäl). Just den här filmerna skämntar ju om precis ALLT. Det hade lätt kunnat bli för mycket, eller ja vänta, det blir det kanske. Men jag uppskattade den här filmen iallafall (även om det är låååångt ifrån lika bra som Scary Movie). Åh Simon Rex är så bedårande söt!

okej bra film och en okej rolig film värd att se

Dålig kopia av Scary Moie - filmerna. Jag menar Scary Movie är redan parodi på andra skräckfilmer, är det nödnändigt att göra en ytterligare parodi på Sacry Movie?

Jag kan inte påstå att jag hade höga förväntningar på den här filmen - jag hade egentligen inga förväntningar alls. Usla skådespelare, fasansfullt soundtrack och en extremt långsökt och korkad intrig. Man får inte ens till någon vidare humor, eftersom skämten i regel inte är parodiska, utan helt normala. Tiffany Amber Thiessen förgyller dock filmen en smula, och inledningen var faktiskt lite kul. Jag älskade pratbubblorna i slutet. Dessa minimala poänger räcker dock inte på långa vägar för att höja Scary Video till en tvåa. Det största problemet med parodier enligt mig är att man praktiskt taget alltid får till ett dåligt manus. Detta beror på att det ses som ett plus att klämma in så många referenser som möjligt, vilket resulterar i en skrämmande splittrad intrig med noll relevans, flabbhumor och sketchupplägg. Det funkar helt enkelt inte. Jag skulle vilja se någon parodi välja ut två eller tre trådar och köra helt och hållet på dem i stället för att göra som i regel alla andra sådana här filmer gör. Man spoofar låtar, tv-serier och filmer i massor: The Shining (1980), Scream (1996), Jag vet vad du gjorde förra sommaren (1997), Den onda dockan (1988), Killing Mrs. Tingle (1999) och en bunt andra. Usch och fy för denna fullfjädrade skräprulle.
"A cool kid was gutted last night!"
"Come on, it's probably some stupid harmless prank."

Crocodile

Rolig men inte lika rolig som scary movie.

amanda7

det är ingen bra film egentligen, den är snarare så dålig att den blir kul. för jag tyckte att den var rätt rolig, och egentligen inte så mycket sämre om man jämför med andra parodier, typ scary movie eller liknande. det drivs med rätt många filmer, men det roligaste är iallafall scenen med simon rex i garaget, när han börjar sjunga på nån låt från grease :)...iallafall, tycker man om parodier ska man lätt se den här

Dålig kopia av "Scary Movie" filmerna.